رييس پليس راهور شهرستان مباركه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، رييس پليس راهور شهرستان مباركه در گفت و گو با خبرنگار مبارکه نا با بيان اينكه در مجموع تصادفات فوتي، جرحي و خسارتي در مباركه نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد كاهش داشته است، تصریح کرد: بيشتر تصادفات فوتي در شهرستان مبارکه مربوط به موتورسواران است.

سروان نقی حيدري با اشاره به مجموع آمار تصادفات سال ۹۴ در شهرستان مباركه، گفت: ۸ درصد تصادف خودرو به خودرو، ۸ درصد خودرو به موتورسيكلت، ۳۵ درصد خودرو به عابر، ۱۸ درصد موتورسيكلت به موتورسيكلت و ۴۳ درصد برخورد با شیئ ثابت را به خود اختصاص داده است.

وي افزود: فرهنگ سازي در زمينه ترافيك را از سال ۹۳ در اولويت برنامه هاي خود قرار داديم و در اين زمينه موتورسواران در اولويت قرار دارند.

رييس پليس راهور مباركه با بيان اينكه در مبحث ترافيک بايد به سه مقوله انسان، وسيله نقليه و راه توجه داشته باشيم، گفت: عامل انساني بيشترين نقش را در ترافيك دارد.

وي افزود: براي فرهنگ سازي ترافيك در شهرستان مباركه از مهدهاي كودك تا دانشگاه دوره هاي آموزشي متعددي را برگزار كرديم.

سروان حيدري با بيان اينكه در سال گذشته ۲۴۰ كلاه ايمني رايگان بين موتورسيكلت سواران شهرستان توزيع شد، گفت: اميدواريم با برنامه هايي كه راهور شهرستان با همكاري شهرداري مباركه در زمينه فرهنگ سازي شروع كرده تاثير عميقي در فرهنگ ترافيكي مردم شهرستان مبارکه و به ويژه موتورسيكلت سواران داشته باشد.

وي با بيان اينكه كمتر از ۲ درصد موتورسيكلت سواران در شهرستان مباركه از كلاه ايمني استفاده مي كنند، افزود: ۶۰ درصد از مرگ و مير موتورسيكلت سواران در تصادفات مربوط به عدم استفاده از كلاه ايمني است.

رييس پليس راهور مباركه با بيان اينكه پليس به هيچ عنوان قصد توقيف موتورسيكلت ها را ندارد و از توقيف آن ها خوشحال نمي شود، گفت: تلاش ما بر اين است كه مردم ياد بگيرند از موتورسيكلت به درستي استفاده كنند .

وي با بيان اينكه حركات نمايشي، تك چرخ و دو تركه سوار شدن بر روي موتورسيكلت تخلف محسوب مي شود، افزود: در صورت بروز حادثه و خسارت و صدمه به سرنشين موتور، مسئوليت بر عهده موتورسوار است.

سروان حيدري با بيان اينكه مي توانيم با مهار تصادفات موتورسيكلت در شهرستان مبارکه گام مهمي در مهار تصادفات شهرستان برداريم، گفت: در صورتيكه موتور سواران كلاه ايمني، گواهينامه و بيمه نامه داشته باشند و قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند هيچ ماموري موتورسيكلت آن ها را توقيف نخواهد كرد.

رييس پليس راهور شهرستان مباركه با قدرداني از شهرداري مباركه در زمينه نصب تبليغات فرهنگي در زمينه قوانين راهنمايي و رانندگي در شهر مباركه افزود: با تلاش راهور و شهرداري مباركه انقلابي در زمينه فرهنگ ترافيك موتورسيكلت سواري در شهر رخ خواهد داد.

كميته فرهنگ شهروندي شهر مباركه بصورت ماهيانه اقدام به نصب تابلوهايي در زمينه ارتقاي فرهنگ شهروندي مي كند.

اين كميته در دوره سوم با نصب تابلوهايي با موضوع موتورسواري در زمينه هاي فرهنگ استفاده از كلاه ايمني، تعداد سرنشينان و رعايت نكات ايمني، حمل بار با موتور، سرعت و سبقت غير مجاز و حركات نمايشي سعي در نهادينه كردن فرهنگ درست استفاده از موتورسيكلت را در جامعه نموده است.
به گفته مسئولان؛ موتور سيكلت سواران در مباركه يكي از مهمترين عوامل بروز تصادفات جرحي و فوتي را تشكيل مي دهند .