امام جمعه کرکوند گفت: امروز شعار مرگ بر آمریکا که از سوی امام سر داده شد و در همه دنیا نهادینه شده، برخاسته از نهضت امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار مبارکه نا،حجت‌الاسلام مهدی بخشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرکوند پیرامون روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: وقتی لانه جاسوسی آمریکا در ایران تسخیر شد، اسناد دقیقی به دست آمد که آنها در صدد براندازی نظام و مکتب اسلام بوده‌اند.

امام جمعه کرکوند پیرامون روابط ایران و آمریکا و سعی در ایجاد رابطه ای یک سویه به‌دست برخی از افراد نفوذ یافته در دولت، تصریح کرد: متاسفانه این روز ها ما شاهد حوادث تلخی هستیم و عده‌ای با نیت نرمش در مقابل استکبار و اینکه باید همه کارها انجام شود تا این ارتباط برقرار شود، سر از پا نمی‌شناسند و تمام وجودشان را بر آن سر می‌کنند تا که همه راه ها و سنگلاخ ها صاف و آماده شود و ارتباطی بین ما و آمریکایی ها برقرار شود.

وی افزود: ما تنها سعی در ایجاد این ارتباط یک طرفه را می بینیم وتا این لحظه نشانه‌ای از برقراری یک رابطه متقابل ندیده‌ایم، عده ای همراه این دولت می آیند اما مقصدشان رساندن دولت به سر مقصد منظور نیست بلکه هدف‌شان کمک به دشمنان است.

بخشی گفت: آنها شعار مرگ بر آمریکا را به زیر سئوال می‌برند و با تهمت به امام، سلسله وار شروع به زیر سئوال بردن حکومت امیرالموئمنین (ع) در روزنامه‌هایشان کرده‌اند.

وی پیرامون تماس تلفنی بی نتیجه ایران و آمریکا و توهین‌هایی که در پی آن به ملت ایران شد، بیان کرد: اوباما بعد از مکالمه تلفنی که با روحانی انجام شد، بیان کرد که این مکالمه ناشی از فشار تحریم‌ها بر ایران بوده و کنگره آمریکا با استناد به این برداشت، نتیجه گرفت که باید شدت تحریم‌ها را بر ایران بیشتر کنیم.

امام جمعه کرکوند با اشاره به نرمش قهرمانانه و نتایج اعمال فعلی از سوی برخی از افراد نفوذ یافته در دولت خاطرنشان کرد: ما هر چه با سکوت‌مان در برابر خصم آنها کوتاه بیاییم آنها بیشتر عمل می‌کنند.

بخشی پیرامون حذف شعار مرگ بر آمریکا و آثار آن خاطرنشان کرد: امروز شعار مرگ بر آمریکا که از سوی امام سر داده شد و در همه دنیا نهادینه شده و برخاسته از نهضت حسین است، به زبان‌های مختلف هم ترجمه شده و آمریکا نیز از همین می‌ترسد.