تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

به گزارش ايسنا ،این تذکرات به شرح زیر است:

– قاضی‌پور نماینده ارومیه به رییس‌جمهور: تسریع در تقسیم اعتبار عادلانه وزارت ورزش و جوانان برای استادیوم پانزده هزار نفری شهید باکری، ‌به وزیر امور اقتصادی و دارایی: تسریع در اخذ مالیات از کارشناسان رسمی دادگستری.

– حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت بازگشایی صدور کد پروژه مسکن مهر و به وزیر نفت: پرهیز از گرم نمودن مردم تحت عنوان کمبود گاز در زمستان.

– چهاردولی نماینده ملایر به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در حل مشکل بیمه طلایی فرهنگیان استان همدان به ویژه شهرستان ملایر.

– عزیزی فارسانی نماینده اردل و فارسان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت فعال‌سازی جاده دشتک فارسان به وزیر نیرو: ضرورت اجرای پروژه فاضلاب شهر اردل و ضرورت فعال کردن سد غدیر بابا حیدر.

– عبدالله‌زاده، هاشم‌زهی و هروی نمایندگان فردوس، نهبندان و قائنات به وزیر نیرو: نصب بدون مقدمه کنتورهای شارژی در چاه‌های کشاورزی در فصل کشت و عدم توجه به بحران آب در خراسان جنوبی.

– فتاحی نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی: تاخیرهای چندین ساعته شرکت هواپیمایی آتا در سفرها به مقصد شهر ارومیه.

– حسینی‌صدر نماینده خوی به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تذکر درباره اجازه افزایش قیمت‌ خودرو.

– خجسته نماینده همدان به وزیر نفت: تسریع در راه‌اندازی واحد پتروشیمی همدان و به وزیر نیرو: توجه به وضعیت آبی همدان و اتخاذ راهکارهای لازم برای خشکسالی اخیر.

– موسوی نماینده اهواز به وزیر نیرو: علت عدم سهمیه اوراق مشارکت فاضلاب اهواز در برنامه ابلاغی 92.

– شکری نماینده تالش به وزیر صنعت، معدن و تجارت: اظهار غیرکارشناسی آقای وزیر و مسئولین ذیربط درباره قیمت خودرو باعث التهاب شدید در بازار خودرو و نگرانی مردم شده است.

– بخشایش نماینده اردستان به وزیر نیرو: تامین اعتبار جهت تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب شهرهای اردستان و زواره که 40 درصد آن در سال 86 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و باقی آن رها شده است.

– بهمنی نماینده سراب به وزیر صنعت، معدن و تجارت: توجه به حفظ آرامش در بازار خودرو و عدم مصاحبه‌هایی که واسطه‌ها و دلالان از آن سوء استفاده می‌کنند.

– قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تعیین قیمت تولیدات انحصاری به عهده شورای رقابت است و نه حضرتعالی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودروهای تولید داخلی.

– بشیری نماینده پاکدشت به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در بهره‌برداری از بیمارستان 130 تختخوابی شهدای پاکدشت.

– کاتب نماینده گرمسار به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دستور رسیدگی به کوتاهی و بی‌توجهی دانشگاه سمنان جهت تامین امکانات ایمنی کارگاه‌های فنی و تخصصی آن دانشگاه که موجب فوت دانشجوی نخبه شده است.

– رسایی نماینده تهران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: به چه دلیل در هفته جاری برای چندمین بار ارسال پیامک‌ها انبوه قطع شده و کسی پاسخگو نیست، به رییس‌جمهور: لزوم عمل به اصل 142 قانون اساسی و اعلام لیست اموال خود و بستگان درجه یک به قوه قضاییه که شایسته است این اقدام به صورت علنی صورت گیرد.

– آقامحمدی نماینده خرم‌آباد به رییس‌جمهور: جلوگیری از اظهارنظر برخی از وزرا از قبیل وزیر صنعت، معدن و تجارت که باعث گرانی اجناس و فشار بر مردم می‌شود.

– درویش‌پور نماینده ایذه و باغملک به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تقویت و گسترش شهرک‌های صنعتی مناطق محروم و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم جهت ایجاد اشتغال در این مناطق.

– رسایی نماینده تهران به وزرای اطلاعات و امور خارجه: به چه دلیل در حالیکه وزارت اطلاعات با اطلاعیه رسمی در خصوص رفتارهای ناشایست دختران یکی از سران فتنه اطلاعیه داده، وزیر امور خارجه در صفحه مجازی خود از آن دفاع کرده است.

– بهمنی نماینده سراب به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم تعیین تکلیف سریعتر به وضعیت هیات مدیره بانک دی بر اساس قوانین و مقررات، به وزیر آموزش و پرورش: لزوم توجه جدی به تامین معیشت معلمان گرانقدر و حمایت از بازنشستگان فرهنگی.

– منوچهری نماینده پاوه به رییس‌جمهور: رسیدگی جدی به اعتراض مربی و ورزشکاران ملی‌پوش رشته ووشوی شهرستان جوانرود و بررسی رای محرومیت صادره از سوی کمیته انضباطی در این رابطه.

– حسینی، ‌دستغیب، جعفرزاده، عیسی‌زاده و آشوری نمایندگان قصر شیرین، شیراز، رشت، میاندوآب و فومن به وزیر جهاد کشاورزی: دستور رسیدگی ویژه به وضعیت خسارت‌دیدگان پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی شهر ریجاب.

– حسینی، دستغیب،‌ علیپور، نعمتی، عیسی‌زاده، نوری نمایندگان قصر شیرین، شیراز، ماکو، اسدآباد، میاندوآب و بستان‌آباد به وزیر صنعت، معدن و تجارت: رسیدگی به وضعیت نابسامان کیفیت پایین تولیدات ایران‌خودرو و همچنین وضعیت خدمات پس از فروش و سرگردانی برای مردم.

– فتاحی نماینده شهر بابک به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم پرداخت بدهی وزارت راه و شهرسازی شهر بابک که باعث تعطیلی پروژه شده است.

– شکری، امامی و تامینی نمایندگان تالش، گرگان و رشت به وزیر نیرو: علت افزایش حق انشعاب برق بیش از دو برابر چیست، دستور فرمایید این بخشنامه لغو شود.

– نجف‌نژاد نماینده بابلسر و فریدون‌کنار به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: رفع مشکلات جدی بیمارستان فریدون کنار.

شجاعی کیاسری، نیازآذری و دامادی نمایندگان بابل و ساری به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم واردات بی‌رویه و غیرضروری محصولات کشاورزی از جمله برنج.

– احمدی لاشکی و مقیمی نمایندگان نوشهر و بهشهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: عدم واردات بی‌رویه و غیرضرور محصولات کشاورزی از جمله برنج.

– خجسته نماینده همدان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: پرهیز از مصاحبه‌های غیرکارشناسی و ایجاد بی‌ثباتی در بازار و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم توجه بیشتر به مطبوعات محلی و استانی و حمایت از آنها.

– ثروتی، زاهدی، مقتدایی و صادقی نمایندگان بجنورد، کرمان، اصفهان و شیراز به وزیر آموزش و پرورش: اجرای قانون مجلس در استخدام نیروهای حق‌التدریسی.

– رجبی نماینده مینودشت به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های حوزه انتخابیه.

– نقوی‌حسینی نماینده ورامین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت رسیدگی سریع به وضعیت اسفبار بیمارستان شهدای پانزده خرداد شهرستان ورامین و به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در ساخت بیمارستان شهرستان قرچک.

– عمرانی، میرگلوبیات، عالی، اخوان، رهبر، افتخاری، آلیا و طبیب‌زاده نمایندگان سمیرم، ساوه، زابل، اصفهان و تهران به وزیر نیرو: علت افزایش بی‌رویه نرخ انشعاب برق.

– جعفری و عزیزی، نمایندگان بجنورد و شیروان، به وزیر امور اقتصاد و دارایی: تذکر در خصوص عدم همکاری بانک‌ها برای اجرایی شدن طرح‌های مرتبط با گردشگری استان خراسان شمالی.