ایرانپور تاکید کرد: در حال حاضر محیط زیست استان اصفهان به جای حمایت از سلامت مردم از صنایع آلاینده مانند فولاد مبارکه و سیمان سپاهان حمایت می‌کند.

ایرانپور921115به گزارش مبارکه نا، علی ایرانپور دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت آلایندگی در شهرستان مبارکه اظهار کرد: مدتی پیش کارگروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان مبارکه حضور پیدا کردند و از نزدیک شاهد آلاینده‌های جوی این شهرستان بودند.

وی با بیان اینکه گزارش این کارگروه به کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه شد، اضافه کرد: این گزارش حاکی از آلاینده بودن فولاد مبارکه، سیمان سپاهان و تعدادی از واحد‌های صنعتی دیگر این شهرستان بوده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود آلاینده بودن صنایعی مانند فولاد مبارکه و محیط زیست، اما مسئولان حفاظت محیط زیست استان از این صنایع حمایت کردند، تصریح کرد: وضعیت آلاینده بودن این واحد‌های صنعتی نباید منجر به ایجاد مخاطراتی برای مردم شود.

وی گفت: در حال حاضر مقرر شده است که طی روز‌های آتی جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار اصفهان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در راستای تعیین وضعیت آلایندگی شهرستان مبارکه و آلاینده بودن یا نبودن واحد‌های صنعتی این شهرستان تشکیل شود.

ایرانپور تاکید کرد: در حال حاضر محیط زیست استان اصفهان به جای حمایت از سلامت مردم از صنایع آلاینده مانند فولاد مبارکه و سیمان سپاهان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه نظر مسئولان امر در ارتباط با آلاینده بودن یا نبودن واحد‌های صنعتی این شهرستان را ملاک قرار می‌دهیم و اگر آلاینده بودن صنایع این شهرستان به اثبات برسد، محیط زیست استان نیز باید این موضوع را بپذیرد، افزود: در صورت تحقق این موضوع محیط زیست باید این صنایع را در فهرست صنایع آلاینده قرار بدهد.