سرهنگ قاسمی به مبارکه نا خبر داد

سرهنگ رسول قاسمی فرمانده سپاه ناحیه مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار مبارکه نا از برگزاری مراسم بزرگداشت روز شهرستان خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ستاد بزرگداشت روز حماسه و ایثار شهرستان مبارکه در نظر دارد به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات‌ بدر  مراسمی را با حضور خانواده معظم شهدا، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مردم ولایی و شهیدپرور شهرستان مبارکه برگزار می کند.

سرهنگ قاسمی افزود: این مراسم روز یکشنبه، ۲۳ اسفند ساعت ۹/۳۰ صبح اجتماع عظیم عزاداران از میدان انقلاب به سمت امامزاده عزالدین محمد(ع) و ساعت ۲۰/۳۰ در مجتمع فرهنگی الزهرا(س) شهر مبارکه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه افزود: در روز ۲۳ اسفند ۱۳۶۳، ۳۳ نفر از جوانان شهرستان مبارکه در عملیات بدر شهید شدند و به همین مناسبت  روز ۲۳ اسفند مراسم بزرگداشت این شهدا برگزار می شود.

عملیات بدر  اسفندماه ۶۳  با رمز «و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه یا الله، یا الله، یا الله، یا فاطمه الزهرا(س)» توسط یگان‌های سپاه و ارتش شامل قرارگاه‌های نجف، کربلا، نوح و ظفر یک و دو در منطقه هور‌الهویزه به سمت جبهه جنوب شرق بصره عراق به‌مدت هشت روز انجام شد.

هدف عملیات، دست‌اندازی و تسلط بر جاده بصره- العماره و تسلط اطلاعاتی بر منطقه بود که منجر  به تصرف ۸۰۰ کیلومترمربع از منطقه و جاده خندق به طول  ۱۳ کیلومتر، وارد کردن بیش از ۱۵ هزار نفر کشته و زخمی به دشمن بعثی و گرفتن بیش از سه هزار  و ۲۰۰ نفر اسیر از ارتش عراق و نابودی چندین فروند هواپیما و بالگرد و صدها دستگاه ادوات زرهی دشمن شد.

انتهای خبر/