رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه حجت الاسلام حسین کیانی در گفت و گو با خبرنگار مبارکه نا با اشاره به بخش هایی از زندگینامه حضرت زهرا(س) تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) فرزند پیامبر اکرم(ص) ، همسر امیر المومنین امام علی(ع) و مادر حضرت امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و زینب کبری(س) است که در تاریخ ادیان ابراهیمی چنین شخصیتی با این  ویژگی وجود  ندارد.

حجت الاسلام حسین کیانی گفت: مادر نقش مهمی در تربیت و پرورش فرزندان در جامعه بر عهده دارد، زنان مسلمان باید دختر رسول گرامی(ص) را الگوی تربیتی خود قرار دهند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) با حق بود و از حق دفاع کرد و در دفاع از حق به شهادت رسیدند و فرزندان آن حضرت هم در دفاع از حق و اسلام راستین شهید شدند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبارکه به بیان فضایل بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و جایگاه زن پرداخت و گفت: با پیدایش اسلام در شبه جزیره  عربستان – که اعراب جاهلیت در آن زندگی می کردند و دیدگاه پستی نسبت به جایگاه زن داشتند-  دیدگاه و نوع برخورد با زن دچار انقلابی عظیم گردید که همه این ها مرهون وجود حضرت زهرا(س) و پیامبر اسلام بوده است.

وی افزود: قبل از اسلام دختران توسط پدرانشان به دلیل دختر بودن زنده به گور می شدند و نمونه های زیادی در تاریخ نقل شده که پس از ظهور اسلام با این پدیده برخورد شد و با احترام به مقام زن که پیامبر با تولد حضرت زهرا عملاً نشان دادند چقدر اسلام به مقام زن احترام می گذارد.

حجت الاسلام کیانی گفت: می توان نتیجه گرفت که اصلا حکمت این که فرزندان ذکور پیامبر از دنیا رفتند این بود که اهل بیت پیامبر از نسل دختر پیامبر اسلام ادامه پیدا کند و جایگاه زن رفیع تر گردد.

وی افزود: وی در خصوص ویژگی ها و شخصیت والای حضرت زهرا(س) گفت: رسول خدا(ص) درباره شخصیت گرانقدر حضرت زهرا(س)فرموده اند، فاطمه دخترم شخصیتی است که تمام وجودش ایمان است و من به وجود دخترم فاطمه افتخارمی کنم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبارکه گفت: همچنین حضرت امیر (ع) نیز در نامه 28 نهج البلاغه اشاره دارد که یکی از افتخارات امت اسلامی وجود حضرت زهرا(س) است و امام سجاد(ع) و دیگر ائمه هدی(ع) به وجود مادر خود حضرت زهرای مرضیه (س) مباحات و افتخار می کردند.

وی افزود: بایستی همه ما مسلمانان عالم از زندگی سراسر خیر و برکت این بانوی گرامی درس عبودیت و درس زندگی بیاموزیم و مشعلی را که پیامبران و ائمه اطهار برافروخته اند  فرا روی خود قرار داده تا به بیراه گرفتار نشویم .

حجت الاسلام کیانی با تشریح معنا، شرایط و مقام شفاعت گفت: فردی که می خواهد استحقاق شفاعت را داشته باشد باید شرایط را در خود ایجاد و در مسیر خاندان اهل بیت (ع ) حرکت کند و از پیروان واقعی آن بزرگواران باشد.

وی با اشاره به روایات ائمه معصومین (ع) و با استناد به آیاتی از قرآن کریم درباره شرایط شفاعت، افزود: درقرآن کریم اشاره شده که شفاعت هیچگاه شامل حال ظالمان نمی شود و افرادی که اعمالشان مورد قبول و رضایت الهی قرار گیرد مشمول شفاعت می شوند.

حجت الاسلام کیانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسمات عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: در فاطمیه دوم مراسمات بسیار خوب و منسجمی در شهرستان مبارکه در حال برگزاری است.

وی افزود: برنامه ریزی های خوبی نیز طبق سنوات گذشته جهت تجمع وعزاداری در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها صورت گرفته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه تصریح کرد: در ۵ شهر شهرستان مراسم تجمع عزاداران برگزار خواهد شد، در شهر مبارکه  ساعت 9/30 صبح روز شهادت تجمع کلیه هیأت مذهبی و حرکت از میدان انقلاب به سمت امامزاده عزالدین محمدیه و برپایی مجلس سخنرانی و توسل محضر حضرت زهرا(س) توسط عاشقان و ارادتمندان ایشان را شاهد خواهیم بود.

انتهای خبر/