مقام امنیتی یمن:

دیپلمات921114به گزارش تیم رصد مبارکه نا، اظهارات یک مقام امنیتی یمن در خصوص زنده بودن دیپلمات ربوده شده ایرانی در حالی است که پیش از این گزارشی منتشر شده بود که مدعی بود دیپلمات کشورمان کشته شده است. ماه گذشته یک مقام ایالتی یمن اعلام کرد، افراد محلی جسد دیپلمات ایرانی را در حالی که سربریده شده بود در منطقه ای در استان معاریب پیدا کرده اند.

بر اساس این گزارش یک مقام رسمی سفارت ایران در یمن پس از انتشار این گزارش این ادعای مطرح شده را رد کرد و گفت، این جسد بدون سر متعلق به دیپلمات ربوده شده ایرانی نیست. این مقام رسمی امنیتی یمن که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، تماس ها با ربایندگان دیپلمات ایرانی از طریق میانجیگران زنده بودن این دیپلمات را تایید می کند و جسد کشف شده متعلق به وی نبوده است.

یک مقام ارشد دولت یمن نیز در مصاحبه با ایرنا تاکید کرد، وزارت کشور یمن و نیروهای امنیتی در حال جستجو و تحقیق برای مطلع شدن از سرنوشت نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی هستند. بر اساس تازه ترین اطلاعات وی هنوز زنده است و در وضعیت سلامتی خوبی به سر می برد. نیروهای امنیتی ما به دنبال راهکارهایی برای کمک به آزادی وی هستند. امیدواریم به زودی اخبار خوبی در این زمینه منتشر کنیم.

ماه گذشته یک دیپلمات دیگر ایرانی نیز که در برابر مردان مسلحی که قصد ربودن وی را داشتند به شدت مقاومت کرد و زخمی شد. ربودن اتباع خارجی در یمن به یک مساله عادی تبدیل شده و مردان مسلح قبایل مختلف به منظور افزایش فشار بر دولت یمن برای آزادی بستگان زندانی خود یا ارتقای سطح خدمات عمومی این کار را انجام می دهند.