وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اصفهان از افتتاح اینترنت پرسرعت روستایی در استان به منظور کاهش شکاف اقتصادی بین روستاها و مناطق کمتر برخوردار با شهرها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، محمود واعظی صبح امروز با حضور در روستای هفت‌‌شویه استان اصفهان در جمع مسئولین استان و مردم روستا اظهار داشت: امروز در دورانی هستیم که روابط ما با دنیا عادی شده و رو به بهبود است و تحریم‌ها از بین رفته است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: سال 95 سال شکوفایی، رونق اقتصادی و رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی داخلی است. دولت با حل مشکلات هسته‌ای نشان داد که توان حل مشکلات داخلی را نیز دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اهمیت انتخابات پیش‌رو، گفت: حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو زمینه رفع مشکلات را فراهم می‌کند.

واعظی انتقال اینترنت به روستاها را یکی از اهداف دولت دانست و بیان کرد: در ابتدای امر بسیاری با اینترنت روستایی مخالفت داشتند اما برای انجام کارهایی چون خرید کالا، دولت الکترونیک، کنکور و ده‌ها سرویس دیگر که به واسطه اینترنت در شهرها قابل استفاده است؛ اینترنت روستایی اهمیت خود را نشان می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین افزود: با هزینه‌ای بالغ بر 900 میلیارد تومان بیش از 780 روستای استان مجهز به اینترنت پرسرعت می‌شود.

وی در ادامه با بیان ثمرات اینترنت روستایی گفت: امروز کلاس‌های درس 300 روستای استان مجهز به اینترنت پرسرعت می‌شود و این امر به پیشرفت علمی دانش‌آموزان و معلمان روستاها کمک می‌کند همچنین به واسطه این خدمت وزارت بهداشت سیستم تله‌مدیسن را در روستاها اجرا می‌کند. کشاورزان و مردم روستا می‌توانند بدون واسطه و دلال اقدام به فروش محصولات روستای خود کنند.

واعظی در پایان با اشاره به گشایش در عرصه بین‌الملل گفت: دنیا بعد از ایران به اصفهان نگاه ویژه‌ای دارد. استان اصفهان به واسطه مدیران و مسئولان دلسوز توانایی توسعه و ترقی در جهان را دارد.

انتهای پیام/