۲۰۰ دانش آموز دختر از شهرستان مبارکه به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، مدیر آموزش و پروش شهرستان مبارکه احمد مالکی با اشاره به اینکه دور سوم اردوی راهیان نور دانش آموزی از 5 بهمن ماه امسال آغاز شده است، تصریح کرد: در آغاز این دور 200 دانش آموز دختر از شهرستان مبارکه در قالب 5 اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده اند.

احمد مالکی با اشاره به اینکه یک‌ پنجم شهدای دوران دفاع مقدس را شهدای آموزش‌ و پرورش و فرهنگیان تشکیل می‌دهند، گفت: دانش‌آموزان با توجه به وظیفه‌ای که بر عهده‌دارند در این راستا گام بردارند و بدانند این فرصت خوبی است تا کوله باری از آموزش فراگرفته و برای آیندگان یادگار بگذارید.

سرهنگ رسول قاسمی فرمانده سپاه شهرستان مبارکه با گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: اعزام این کاروان‌ها به اردوی راهیان نور تجدید بیعت دوباره با شهدا است.

سرهنگ رسول قاسمی بر پاسداری و حراست از خون شهدا و انتقال آرمان های آنان به نسل نوجوان و جوان کشور تاکید کرد و گفت: از آنجایی که دشمنان به دنبال تفرقه افکنی و ترویج فرهنگ غربی در بین جوانان ما هستند باید با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال ارزش های اسلامی  به نسل آینده ساز کشور در جهت حفظ آرمان های نظام گام برداریم.

وی افزود: شلمچه از مناطق استراتژیکی ماست که بیشترین شهید را داشتیم و در دوران مختلف مورد تجاوز قرار گرفت و حتی بعد از پذیرش قطعنامه نیز موردحمله قرارگرفت و دانش‌آموزان از این اعزام درس بگیرند و از آن در زندگی استفاده کنند.

فرمانده سپاه شهرستان مبارکه بابیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور یک اقدام فرهنگی است، گفت: تجربه ثابت کرده سفرهای معنوی به مناطق عملیاتی در قالب اردوی راهیان نور، بهترین روش برای ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس است و از این طریق فرهنگی می‌توان به نسل جوان و نوجوان، ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس را تبیین کرد.

انتهای خبر/