امروز دومين نشست كتاب خوان عمومي شهرستان مباركه در كتابخانه عمومی مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، معاون فرماندار شهرستان مبارکه جواد سلطاني در جلسه دومين نشست ملي كتاب خوان شهرستان مبارکه با تبریک موفقيت برجام  تصريح كرد: روز موفقيت و پيروزي برجام روز تجلي اراده ملت بوده وموضوع هسته اي در اين روز به نتيجه نشست وتحريم هاي ظالمانه برداشته شد.

جواد سلطاني گفت:يكي از شاخص هاي ارزيابي رشد و توسعه و پيشرفت كشورها را ميزان مطالعه وكتابخواني آن كشور است.

وی افزود: كشور ايران با داشتن تمدن بسيار كهن و مراكز متعدد علمي، فرهنگي و كتابخانه هاي معتبر و علما و دانشمندان بزرگ در عرصه فرهنگ و تمدن جايگاه ويژه اي دارد.

معاون فرماندار مبارکه بیان کرد: چه كسي دردنيا است كه با دانشمندان و نام آوران بزرگي همچون ابو علي سينا، ابو ريحان بيروني، فارابي و خوارزمي و شاعراني همچون سعدي و حافظ، فردوسي و مولوي و علماي بزرگي همچون حضرت امام خميني (ره)،آيت االه بروجردي و.. آشنا نباشد و در مقابل عظمت آنها سر فرود نياورد.

وي گفت: اين اتفاقات بزرگ برگرفته از عشق و علاقه به فراگيري علم و دانش از طريق خواندن و مطالعه منابع و كتب هاي گوناگون است.

سلطاني ادامه داد: متاسفانه در سال هاي اخير به علت گسترش شبكه هاي مجازي و اينترنت، توجه به منابع وكتاب خواني روز به روز كم رنگ تر شده كه مي طلبد مسئولان فرهنگي با برنامه ريزي و تشويق مردم سرانه مطالعه را در كشور افزايش دهند.

وي به فرمايشات رهبر معظم انقلاب  اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، من هر زمان كه به ياد كتاب و وضع كتاب در جامعه خودمان مي افتم قلبا غمگين و متاسف مي شوم و اين به خاطر آن است كه در كشور ما به هر دليل كه شما نگاه كنيد بايد اقلا ده برابر اين ميزان رواج وحضور داشته باشد.

معاون فرماندار شهرستان مبارکه از متوليان فرهنگ وفعالان عرصه كتاب وكتابخواني خواست در راستاي ترويج فرهنگ مطالعه تلاش و موانع آن را برطرف نمايند.

در پايان با حضور مدير كل كتابخانه هاي استان اصفهان، بخشداران مركزي و گركن جنوبي و نويسنده كتاب از كتاب در باران رونمايي شد.

انتهای خبر/