با طراحی اولیه پروژه و نصب نازل و تعیین زاویه پاشش آب، اجرای لوله کشی و نصب یک مخزن سه هزار لیتری آب در زمان شات دان به بهره برداری رسید که عملکرد آن مورد رضایت بهره بردار قرارگرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، به منظور بهبود کیفی سیستم تصفیه غبار و رعایت هرچه بیشتر اصول زیست محیطی در فولاد مبارکه پروژه استفاده از سیستم مه خشک ( dry fog ) در محل شارژ هوپر مدول C واحد احیاء مستقیم، تعریف و با موفقیت اجرا شد.
کارشناس اجرای پروژه های محیط زیست شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر افزود: با توجه به محدودیتهای موجود از قبیل کمبود فضا، و همچنین بحران آب، استفاده از غبارگیرهای معمول (wet scrubber ) جهت کاهش غبار در این نقطه امکانپذیر نبود ، بدین منظور پس از مطالعات انجام شده استفاده از سیستم dry fog که در آن کنترل گرد و غبار توسط پمپ های پرفشار و نصب نازل هایی که با پاشش آب، هاله ای از مه ایجاد شده و این امر باعث گرفتن گرد غبار محیط می شود، انتخاب شد.
مسعود قربانی در ادامه به مزایای اجرای این پروژه اشاره نمود و گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر مزایای اقتصادی، می توان به کاهش قابل ملاحظه مصرف آب، کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و ضایعات و همچنین راهبری آسان اشاره کرد.
وی مدت زمان اجرای پروژه را هفت ماه اعلام کرد و گفت: با طراحی اولیه پروژه و نصب نازل و تعیین زاویه پاشش آب، اجرای لوله کشی و نصب یک مخزن سه هزار لیتری آب در زمان شات دان با همت کارکنان پر تلاش واحد و همراهی سایر واحدها پروژه به بهره برداری رسید که عملکرد آن مورد رضایت بهره بردار قرارگرفت.
کارشناس اجرای پروژه های محیط زیست شرکت فولاد مبارکه با بیان این مطلب که عملکرد موفقیت آمیز این پروژه ، باعث شد تا اجرای این سیستم برای مُدول های دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

صاحب نیوز