معاون فرماندار شهرستان مباركه:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، معاون فرماندار مباركه جواد سلطاني در  جلسه شوراي پدافند غيرعامل شهرستان مباركه تصریح کرد: پدافند غيرعامل از واژه نظام گرفته شده است و دفاع هركشور از دو بخش تشكيل شده يكي بخش عامل كه توسط نيروهاي انتظامي پوشش داده مي شود و يكي غير عامل كه در واقع همان تاكتيك ها و فناوري هاي روز است كه مورد بررسي قرار مي گيرد.

جواد سلطاني گفت: پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات غيرمسلحانه اي است كه موجب افزايش بازدارندگي، جلوگيري از آسيب پذيري، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدهاي دشمن مي شود.

وي افزود: در فرمايشات رهبرمعظم انقلاب به كرار بيان شده است كه جنس امروز ما از جنس جنگ اول انقلاب نيست و شرايط جنگ تغيير كرده است؛ ايران اسلامي به عنوان رهبر جريان جديد اسلامي جنگ سخت و نيمه سخت را پشت سرگذاشته است و به همين دليل به سمت جنگ نرم روي آورده است.

معاون فرماندار شهرستان مباركه بیان کرد: بايد پدافندغيرعامل را به معناي عام كلمه در سرلوحه كارمان قراردهيم و همه تصميم هايي كه مي گيريم بانگاه به پدافندغيرعامل باشد و رعايت الزامات آن به  عنوان يك پيوست، ضميمه  همه تصميمات  و جلسات ما باشد.

وي در ادامه با تاكيد بر اهتمام كارگروه هاي تخصصي و دستگاه هاي اجرايي در شناسايي تهديدات شهرستان افزود: همه بايد درتبيين وضع موجود وشناخت دقيق متناسب با تهديدات و آسيب پذيري ها وتدوين راهكار هاي لازم جهت اجرايي و عملياتي كردن آن گام بردارند.

سلطاني گفت: آنگونه كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي)‌تاكيد كردند پدافند غير عامل به عنوان يك اصل براي هميشه ويك ضرورت ونياز  بايد سرلوحه كارمان قرارگيرد، بنابراين لازم است جلسات شورا بر اساس دستورالعمل هاي موجود بصورت منظم و دقيق و با دستوركار مشخص برگزار و در هر جلسه اعضاء با آمادگي كامل شخصاً شركت نمايند وپيگير مصوبات باشند.

معاون فرماندار شهرستان مباركه همچنين خواستار توجه مسئولين به امر پدافند غيرعامل و جدي گرفتن اين مسئله و نيز ارائه راهكارها، فرهنگ سازي، آموزش و اطلاع رساني توسط دستگاه هاي ذيربط در اين خصوص شد.

انتهای خبر/