رئیس اداره بهزيستي مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، رئیس اداره بهزيستي مبارکه میر محسن محمودی در گفت وگو با خبرنگار مبارکه نا گفت: جشنواره غذای سالم در راستای شعار جهانی سازمان بهداشت “ایمنی غذا از مزرعه تا سفره” با همکاری و مشارکت اداره بهزيستي مبارکه، بخشداری گرکن جنوبی، كميته تغذيه، شبكه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه و مديريت مهد كودك برگزار شده است.

میر محسن محمودی تصریح کرد: ترغیب خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک برای استفاده از سفره و طبخ غذا را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی افزود: تغذیه سالم در پیشگیری از انواع بیماری‌ها و به‌ویژه بیماری سرطان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و بنابراین باید در زندگی خود به داشتن تغذیه سالم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس اداره بهزيستي مبارکه اضافه کرد: پیام این جشنواره، نقش تغذیه سالم در سلامت خانواده و جامعه است و از خوردن مواد غذایی آماده از قبیل فست‌فود حتی‌الامکان پرهیز شود.

وی گفت:  مصرف انواع سبزیجات و میوه‌جات به دلیل داشتن خواص بسیار بالای آنتی‌اکسیدانی با کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن، در جلوگیری از انواع سرطان‌ها نقش بسیار کلیدی را ایفا می‌کنند و باید مصرف سبزیجات و میوه‌ها را در برنامه‌های غذایی بیش از پیش گنجاند تا از فواید و تاثیرات حیات بخش آن در سلامت جسم و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها، به‌ویژه سرطان بهره‌مند شد.

محمودی با اشاره به اینکه مصرف بیش از اندازه نمک در مواد غذایی برای سلامت دستگاه گوارش خطرساز است، افزود: تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف بیش از اندازه نمک سبب بروز سرطان معده می‌شود و این بیماری مهلک در افرادی که روزانه بین 12 تا 15 گرم مصرف نمک دارند به چندین برابر مى‌‌رسد.

این جشوار با حضور بخشدار گركن جنوبي، رئيس اداره بهزيستي مباركه، رئيس شوراي اسلامي شهرستان مباركه و مسئولين شبكه بهداشت و درمان در مهد كودك يكي يدونه محله لنج شهر زيباشهر برگزار شد.

IMG_0046 copy

انتهای خبر/