پیوند آسمانی در کنار مردان آسمانی؛

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، امروزه یکی از مهمترین موانع ازدواج جوانان تجمل گرایی و مخارج میلیونی مراسم عروسی است. چه بسیار جوانانی که به سن ازدواج رسیده اند اما به دلیل مخارج بالای مراسم عروسی، این سنت اسلامی را به تاخیر می اندازند و چه بسیار زوج‌هایی که به دلیل مخارج میلیونی، تا سال ها زیر بار طاقت فرسای هزینه های هنگفت شب ازدواج، کمر خم کرده اند.

از سوی دیگر آیا مراسم عروسی را به بهانه شادی و جشن با انواع گناه بگذرانیم و با خود بگوییم بعداً توبه و جبران می کنیم یا اینکه آن را تبدیل به مراسمی کسالت آور، خشک و بدون شور و نشاط کنیم که شبیه به مجالس ترحیم است؟
بی شک افراط و تفریط در هر امری ناپسند و زشت است و آموزه های اسلامی نیز به میانه روی و رعایت اعتدال در هر امری توصیه کرده است.
در روایات اسلامی نیز نسبت به برگزاری مراسم جشن ازدواج تأکید شده است. رسول خدا صل الله علیه وآله در این‌باره می‌فرماید ازدواج را آشکارا و علنی برگزار کنید

مبارزه با بدعت‌ها و هنجارهای نادرست یکی از وظایف مهم نهادهای فرهنگی و دینی است که این اقدام در برخی حوزه ها مانند حوزه ترویج ازدواج آسان در حد شعار باقی مانده است و در عمل شاهد افراط و تفریط های بسیاری در این مورد هستیم.
مقام معظم رهبری فرمودند: «در مقابل تهاجم فرهنگی دو چیز لازم است: یکی کار، یکی ابتکار؛ این دو نقطه‌ی مهم را باید در نظر داشت‌؛ باید کار ابتکاری کنیم. موضع اثباتی، تهاجمی و حرکت صحیح باید داشته باشیم. در مقابل فرهنگ مهاجم، بدترین، زشت‌ترین و خسارت‌بارترین کار، انفعال است. منفعل شدن و پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد.»

درعصری که شاهد تجملات و ازدواج های پرخرج هستیم جوانانی هستند که آغاز زندگی خود را به دور از تجملات و با حضور در اماکن متبرک شروع می کنند. برای اولین بار در مبارکه مراسم عقد نکاح عروس و دامادی بر مزار شهدای گمنام برگزار شد.

این زوج جوان گفت و گو با خبرنگار مبارکه تصریح کردند: هدفمان از این کار این بود که انشالله زندگیمان را با شهدا شروع کنیم، شهداگونه ادامه بدهیم و انشالله شهدایی ختم کنیم.قداستی که در کنارمزار امامزادگان عشق است، شاید خیلی مکان ها و در بعضی از مراسمات خانگی نباشد.

آن ها افزودند: به همین دلیل با مشترکا تصمیم گرفتبم که در همین مکان مقدس، گلزار شهدای گمنام محله صفاییه زندگی را شروع کنیم. از اینکه خطبه ی عقدمان در کنار شهدا بسته بشود خیلی خوشحالم و امیدوارم که بتوانیم تا آخر زندگی همراه هم رهرو شهدا باشیم.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان مبارکه با تبریک به این زوج تصریح کرد: از همه ی کسانی مراسم ازدواج  این زوج جوان را که در گلستان شهدای گمنام محله صفایه برپا کردند، تشکر  می کنیم.

وی گفت: این تفکر و اینگونه ازدواج ها در سطح شهرستان باید گسترده شود که زمینه ی ازدواج آسان و شروع یک زندگی آسان در کنارشهدا ایجاد شود که با کمک مردم شهیدپرور شهرستان مبارکه و کمک مسئولین این امر تحقق می یابد.

انتهای پیام/

IMG_0023 copy IMG_0044 copy IMG_0159 copy IMG_0177 copy IMG_0208 copy IMG_0218 copy IMG_0278 copy IMG_0329 copy