مديرعامل فولاد مبارکه:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، دکتر بهرام سبحانی مديرعامل شركت فولاد مبارکه، در ديدار با فرماندار و مسئولین شهرستان مبارکه ضمن تبريك هفته بسيج، مقدم مديران شهرستان مبارکه را به فولاد مباركه تبريك گفت وافزود: انشالله همه ما بتوانيم روحيه بسيجي را در خود تقويت نموده ودر راستاي اهداف وسياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي گام برداريم.

بهرام سبحانی با اشاره به شرايط حاكم بر صنعت فولاد در سطح بين المللي گفت: در سطح جهاني همه كشورها براي مواجهه با بحران حاكم بر صنعت فولاد اقدام به حمايت از صنعت داخلي نموده اند.

وي افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر حرام دانستن خريد كالاي خارجي كه مشابه داخلي آن توليد مي شود و با تاكيد بر اينكه كيفيت محصولات فولاد مباركه در سطح استاندارد هاي بين المللي است، ابراز اميدواري كرد حمايت دولت منجر به بهبود شرايط حاكم بر بازار صنعت فولاد در كشور گردد.

مديرعامل شركت فولاد مبارکه ضمن ارائه گزارشي، روند كاهش هزينه هاي توليد از جمله در بخش انرژي و سنگ آهن در دنيا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حالي كه در سطح جهاني با كاهش قيمت فروش محصولات فولادي ناشي از كاهش هزينه هاي مواد و انرژي روبرو بوده ايم، در داخل در طي سال هاي اخير به طور مرتب هزينه هاي توليد از جمله انرژي و سنگ آهن افزايش داشته است.

وی  با مقايسه نسبت افزايش هزينه ها و كاهش درآمدها در شركت هاي فولادي در داخل كشور به برخي از راه حل هاي ارائه شده به دولت در اين زمينه اشاره نمود و افزود: در چنين شرايطي در داخل شركت سعي شده است با تدوين استراتژي هاي مناسب بدون كمترين حاشيه از شرايط فعلي عبور كنيم . در اين زمينه با توليد محصولات ويژه با ارزش افزوده بيشتر نظير انواع ورق خودرو، انواع ورق API و اخيراً ورق آجدار ضمن پاسخگويي به نياز بازارهاي داخلي با چند برابر كردن صادرات مسير دشوار موجود را با موفقيت طي نماييم.

سبحانی به كسب موفقيت هاي اخير اشاره نموده و گفت: انتخاب شرکت به عنوان شرکت برتر دانشی آسیا در جایزه جهانی مدیریت دانش (MAKE) در کنار شرکت های بزرگی نظیر تویوتا، سامسونگ و تاتا استیل نشان دهند اعتماد به جوانان ایران است.

فرماندار شهرستان مبارکه علي اصغر ذاكري با تبريك هفته بسيج به تمامي بسيجيان و صنعتگران و مدافعان حريم ولايت، از حضور در شركت فولاد مباركه در هفته بسيج ابراز خرسندي كرد و تصریح کرد: فولاد مباركه به عنوان مولود انقلاب اسلامي در طول دفاع مقدس و پس از آن ساخته و به بهره برداري رسيده است و توجه ويژه مسئولان نظام در طي دوران هاي مختلف به اين شركت و حضور آن ها در اين شركت دليلي بر اهميت اين شركت بوده و هست.

علي اصغر ذاكري با بيان اينكه فولاد مباركه يك صنعت ملي و بين المللي است گفت: اين صنعت علاوه بر اينكه موجب افتخار نظام مقدس جمهوري اسلامي و هر ايراني شده، استقرار آن در اين شهرستان نيز موجب افتخار مردم و عامل اصلي توسعه منطقه و شهرستان مبارکه نيز گرديده است.

وی  كسب موفقيت هاي مختلف در عرصه هاي ملي و بين المللي فولاد مباركه را به مديران و كاركنان شركت تبريك گفت و راهيابي فولاد مباركه به عنوان تنها شركت ايراني در جمع برترين شركت هاي دانش بنيان در سطح آسيا را مايه افتخار و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم شهرستان و منطقه و ناشي از فضاي همدلي و مديريت علمي اين مجموعه دانست و افزود: حضور مديرعامل فرهيخته و دانش محوري همچون دكتر بهرام سبحاني در راس مديريت شركت موجب شده تا عليرغم مشكلات مختلف در صنعت و بخصوص صنعت فولاد ، اين شركت بدون كمترين حاشيه به روند روبه رشد خود ادامه و هر روز شاهد كسب افتخارات بيشتري گردد.

فرماندار شهرستان مبارکه بیان کرد: تجربه بيش از سه دهه مديريت دكتر سبحاني و حضور در طول دوران ساخت فولاد مباركه و مديرعاملي شركت هايي نظير فولاد خراسان، ذوب آهن اصفهان، فولاد سيرجان و رياست انجمن توليدكنندگان فولاد ايران را عامل مهمي در موفقيت هاي اخير شركت دانست و افزود: كسب عنوان هاي صادركننده نمونه ملي و تنديس ملي صادركننده، شركت سرآمد كشور وتوليد محصولات ويژه، نظير ورق هاي آجدار براي اولين بار در كشور و … از جمله ديگر افتخارات اين شركت مي باشد.

وی گفت: در شرايط سخت اقتصادي كشور و كاهش توليدات وصادرات، كسب چنين موفقيت هايي نشان از تجربه بالاي مديراني است كه با تمام توان عزم خود را براي پيشرفت وتوسعه صنعت كشور به خصوص صنعت فولاد به كار گرفته اند و موفق عمل نموده اند.

ذاکری به مسئله تحريم ها ومشكلاتي كه در اين سال ها براي صنايع به وجود آمده نيز اشاره كرد وگفت: خوشبختانه صنعت فولاد مباركه با وجود اين مشكلات با درايت وتجربه بالاي مديريت آن توانسته بسياري از آنها را بررسي ورفع نمايد وتا به امروز نه تنها براي شهرستان بلكه از لحاظ حقوق ومزاياي كاركنان نيزمشكلي نداشته اند و انتظار داريم مديران صنايع به گونه اي برنامه ريزي نمايند كه با تعامل وهمكاري مسئولان شهرستان مبارکه روز به روز شاهد كاهش مشكلات دراين بخش باشيم.

وي با بيان اينكه يكي از سياستهاي دولت حمايت همه جانبه از بخش صنعت و توليد در كشور مي باشد وبرنامه ريزي نموده با ايجاد شرايط مناسب زمينه توليد و صادرات را دركشور رونق دهد اظهار اميدواري كرد: با اجراي كامل برجام در كشور وحمايت دولت از صنايع روز به روز شاهد موفقيت آنها باشيم ورونق در بخش توليد بيشتر شود.

فرماندار مبارکه به مسئله برجام وموفيقت آن نيز اشاره كرد واظهار کرد: موفقيت برجام حاصل حمايت ومديريت وشجاعت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) وتدبير وعقلانيت دولت وحمايت وتصويت مجلس شوراي اسلامي است و با اجراي آن صنعت فولاد آينده اي روشن خواهد داشت.

وی با تاكيد بر اينكه همواره مسئولان شهرستان مبارکه در كنار مديران وكاركنان پرتلاش فولاد قرار دارند از مديران فولاد خواست: همانگونه كه مديران شهرستان از صنايع حمايت مي كنند؛ صنايع نيز به نحو احسن از مبارکه حمايت و زمينه توسعه بيشتر شهرستان مبارکه را فراهم نمايند.

انتهای پیام/