مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي اصفهان:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان اصفهان امروز در  مراسم توديع و معارفه رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان مباركه نيز با بيان اينكه انسجام و همبستگي جامعه به وسيله مديريت صحيح و عاشورايي محقق مي شود، افزود: با شرايط اقتصادي كه فعلا در كشور حاكم است و در بخش صنعت شاهد ركود مي باشيم مي طلبد با مديريت صحيح بخشي از مشكلات را كاهش داد.

وي اضافه كرد :خوشبختانه با موفقيت برجام، شرايط اقتصادي كشور رو به تغيير است و در شرايط پساتحريم و پسابرجام كساني موفق هستند كه شرايط را بخوبي درك كنند و با آن كنار آيند و در اين ميان كساني كه نتوانسته شرايط را خوب تجزيه و تحليل نمايند عقب مي مانند.

قادري يكي از راه هاي برون رفت از اين شرايط در رسيدن به اقتصاد واحد و ايده آل را بهره وري نيروي انساني توليد ثروت بيان كرد و گفت : ۶۴ درصد از سهم بهره وري در دنيا متعلق به نيروي انساني و ۳۶ درصد ديگر متعلق به منابع طبيعي است كه متاسفانه در كشور ما از نيروي انساني به خوبي استفاده نشده و انتظار داريم روساي ادارات شهرستان براي افزايش بهره وري نيروي انساني برنامه جدي و مدوني را طراحي نمايند . برنامه اي كه مبتني بر ايده، خلاقيت، نوآوري و تخصص باشد .

وي تصريح كرد: يكي از نيازهاي مبرم كه توليد با آن مواجه است، نبود خانه تجارت در استان است كه لازم است نمايندگان مجلس آن را به تصويب برسانند.

 

فرماندار مبارکه علي اصغر ذاكري شهرستان مباركه را با جمعيتي بالغ بر ۱۵۰ هزار نفرو حدود ۴۱۵ صنعت فعال، يكي از شهرستان هاي كاملاً صنعتي در استان و كشور بيان كرد و گفت: مباركه يكي از قطب هاي صنعتي استان و كشور كه به عنوان شهرستان برتر كه بيشترين ترافيك صنعت را به خود اختصاص داده و توجه به آن ضروري است.

ذاكري به سياست هاي كلي نظام در خصوص كار و اشتغال اشاره كرد و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالي) در سه مرحله سياست هاي كلي را ابلاغ نمودند كه شامل سياست هاي كلي اشتغال، سياست هاي كلي توليد و حمايت از كار و سرمايه، سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي مي باشد كه اين سياست ها زماني عملياتي ميشود كه قبل از آن ۷ شرط آموزش متخصص ماهر و كارآمد، ترويج و تقويت فرهنگ كار، توليد و كارآفريني، ايجاد نظام جامع اطلاعاتي بازار كار، رعايت تناسب بين افزايش دستمزد و بهره وري نيروي كار، بهبود فضاي كسب و كار با هدف افزايش توليد ملي، افزايش سهم بخش تعاون به خصوص در توليد ملي و توانمندسازي و ارتقاء بهره وري نيروي كار با افزايش انگيزه و مهارت مي شود، اجرايي و محقق شود.

وي سپس به سياست هاي دولت تدبير و اميد در بخش كار و اشتغال نيز اشاره كرد و افزود: دولت تدبير و اميد با شعار انقباض در عرضه نيروي كار، انبساط در تقاضاي نيروي كار و انعطاف در محيط بازار كار در اين عرصه يا نهاده و اجراي اين سياست هاي سه وجهي در گروي هفت شرطي است كه دقيقاً با شروط اجراي سياست هاي كلي نظام منطبق است.

فرماندار مبارکه با بيان اينكه بيشترين صنعت استان، بيشترين نيروي كار و بيشترين آمار بيكاري استان مربوط به شهرستان مباركه است كه اين امر وظيفه مسئولين اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي را سنگين تر مي كند.

ذاکری به نقش اداره كار در كاهش مشكلات كارگري، توليد و اشتغال اشاره كرد و تصریح کرد: با توجه به صنعتي بودن شهرستان و آمار بيكاري آن ضروري است اداره كار همكاري وتعامل خود را با ديگر مسئولين شهرستان افزايش دهد.

وي با تاكيد برتعامل و همكاري اداره كار، تعاون و رفاه اجتماعي با كميسيون ها و كميته هاي مرتبط و حضور فعال در جلسات آنها،اضافه كرد: حضور در اينگونه جلسات علاوه بر اينكه زمينه كمك به صنعتگران و كارگران فراهم مي شود افرادي كه جامعه هدف اداره كار مي باشند را دلگرم مي كند.

ذاكري مهمترين دغدغه مردم شهرستان را كاهش امه ريزي كند.

وي به استفاده از نيروهاي بومي شهرستان مبارکه اشاره كرد و گفت: شركت ها و صنايع مستقر در مبارکه بايد نيروهاي مورد نياز خود را از شهرستان تامين نمايند و اين علاوه بر اينكه خواسته به حق مردم شهرستان مبارکه مي باشد خواسته همه مديران و مسئولان شهرستان نيز مي باشد و انتظار داريم اداره كار برنامه ريزي لازم را در اين خصوص انجام دهد .

ذاكري در پايان ضمن تشكر از زحمات محمدرضا اسلامي رياست سابق اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان مبارکه، انتصاب جناب آقاي خاكياني را به سمت جديد اداره كار تبريك گفت و از وي خواست: همه ی توان خود را براي جذب نيروهاي بومي و كاهش آمار بيكاري مبارکه بكارگيرد و دراين خصوص فرمانداري و ديگر مسئولين شهرستان نيز وي را حمايت خواهند كرد.

انتهای پیام/