آیت‌الله موحدی‌کرمانی:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور پیرامون مسئله برجام گفت: در نامه مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی بوده است و دارای نه شرط اساسی برای برجام است که مسئولان موظف هستند به این 9شرط توجه اساسی کنند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه این نامه تجلی تدبیر مقام معظم رهبری است اضافه کرد: لغو تحریم‌ها هدف اصلی مذاکرات است و در برجام به بعد از اقدامات ایران موکول شده است، چه تضمینی وجود دارد که آنها بعد از اقدامات ایران، تحریم ها را لغو کنند که در غیراین صورت ما این را نقض برجام تلقی خواهیم کرد.

وی با اشاره به نکاتی که رهبر معظم انقلاب در این نامه به آن متذکر شده‌اند گفت: اگر یکی از طرف‌های مذاکره بخواهد با بهانه های واهی از قبیل رعایت نشدن حقوق بشر در ایران و یا حمایت ایران از تروریست، تحریم هارا برگردانند، این صحبت در حقیقت نقض برجام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به خطر نفوذ دشمنان به واسطه تصویب برجام در ایران گفت: در متن برجام پیچیدگی ها و ابهاماتی وجود دارد و تفاسیر طرف مقابل در رابطه با برجام مورد قبول نیست و متن برجام سند است و باید توجه شود که برجام به واردات بی‌رویه نیانجامد و از وارد شدن مواد مصرفی  از آمریکا جدا خودداری شود و مسئولان به امر تولید داخلی توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه خوش‌بینی به قول و قرار دشمن اشتباه است اظهار داشت: باید باور داشته باشید که آمریکا دشمن ایران است زیرا ایران، یک کشور اسلامی است و آمریکا با اسلام دشمن است چرا که اسلام دین مبارزه با استکبار و دست اندازی بر ملت‎های ضعیف است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در رابطه با قرار دادن گزینه نظامی بر روی میز گفت: آمریکا بداند اگر گزینه نظامی را در رابطه با ایران اعمال کند چنان پشیمان خواهد شد که دیگر هیچ سودی برای او ندارد. انقلاب اسلامی ایران در سرار جهان علاقه مندانی دارد که نمی‎گذارد  خواب به چشم شما راه پیدا کند.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه عربستان در خصوص ایران، بیان کرد: وضعیت اقتصادی کشور عربستان اکنون به جایی رسیده است که یکی از شاهزادگان عربستانی برای فروش مواد مخدر به لبنان می رود. عربستان فهمیده است که در قضیه یمن اشتباه بزرگی کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فاجعه منا گفت: این قضیه فراموش شدنی نیست و تنها زمانی این زخم التیام می یابد که حکومت آل سعود ساقط شود و یا آنها از مدیریت حج کنار گذاشته شوند. قوه‌قضائیه و دستگاه دیپلماسی کشور برای گرفتن حق مردم فعال باشند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به نشست وین درباره مسئله سوریه که با حضور جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اولین راهکار برای پایان جنگ در سوریه این است که جلوی تروریست‌ها را بگیرند، جلوی این سگ‌های درنده را که به مردم مظلوم سوریه و عراق حمله‌ور شدند را بگیرند، این اولین گام است که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و بسیاری از کشورهای غربی از این سگ‌های درنده حمایت کردند. آنان باید از اقدامات تروریستی در سوریه و عراق جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه درباره بشار اسد هم تصمیم با خود مردم سوریه است و هرچه آنان انتخاب کنند باید اعمال شود، تصریح کرد: این مردم هستند که باید بگویند بشار اسد را می‌خواهند یا نه، وضع مردم در سوریه بسیار بد است و در مضیقه هستند،‌ چه بسا افرادی نان شب نداشته باشند، آنان مسلمانند و باید به آنها کمک کنیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین یادآور شد: نمایندگان تونس بسیار شجاعانه به میدان آمدند و از رژیم صهیونیستی ابراز تنفر و انزجار کردند و خواستار قطع رابطه با این رژیم غاصب و تحریم اجناس صهیونیست‌ها شدند.

باشگاه خبرنگاران