پلیس ایتالیا بنا به درخواست پاکستان و همکاری پلیس بین الملل، یکی از طراحان و متهمان اصلی حمله تروریستی مرگبار سال گذشته به مدرسه ای در شهر پیشاور را بازداشت کرد و به پاکستان تحویل داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، رسانه های پاکستان به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند: ‘عثمان غنی’ یکی از چهار متهم تحت تعقیب پس از حمله مرگبار طالبان پاکستان به مدرسه ارتش در شهر پیشاور بود که با همکاری پاکستان و پلیس بین الملل در ایتالیا بازداشت شد.
گروهی از کماندوهای پلیس ایتالیا روز گذشته به پاکستان سفر کردند و عثمان غنی را در فرودگاه اسلام آباد، به مسوولان امنیتی پاکستان تحویل دادند.
گزارش امروز رسانه های پاکستانی حاکی از انتقال عثمان غنی به نقطه ای نامعلوم توسط نهادهای اطلاعاتی پاکستان برای بازجویی است.
عثمان غنی تبعه پاکستانی و متعلق به شهر صوابی در شمال غرب پاکستان است. گفته می شود پس از اقدام تروریستی طالبان علیه مدرسه متعلق به فرزندان نیروهای ارتش در شهر پیشاور، نهادهای امنیتی برخی از عاملان پشت پرده این حمله را شناسایی و در جریان بازجویی از آنان، متوجه شدند که عثمان غنی هم از طراحان این حمله بوده است. این متهم تنها چند روز قبل از حمله پیشاور، به ایتالیا گریخته بود.
در آذرماه سال گذشته حدود 150 دانش آموز و معلم در حمله تروریستی طالبان به مدرسه پیشاور کشته شدند.

انتهای پیام /*

ایرنا