رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه علی مبشری در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به تمدید ثبت نام مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن در رشتههای حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف ارزشمند و بازخوردهای مثبت آن در سطح جامعه و حتی کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.

مبشری بیان کرد: با توجه به استقبال علاقمندان به قرآن کریم، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان جهت شرکت مردم مومن و خداجو زمان ثبت‌نام در سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را تا۲۹مهر ماه تمدید کرد.

وی، ترویج فرهنگ قرآنی را یکی از نیازهای روز جامعه دانست و افزود: سازمان اوقاف بیشترین نقش را در برگزاری محافل و مسابقات قرآنی ایفا می‌کند.

مبشری  با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن‌کریم سازمان اوقاف به ‌صورت سالانه در کشور، اظهار داشت: این مسابقات از مرحله شهرستانی آغاز و تا مرحله بین‌المللی ادامه دارد.

وی، مسابقات قرآن‌کریم سازمان اوقاف را یکی از مسابقات رسمی، قدیمی و تخصصی کشور دانست و بیان داشت: در مرحله شهرستانی ادارات اوقاف، در مرحله استانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و در مراحل کشوری و بین‌المللی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه تصریح کرد: این مسابقات شامل بخش‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت، معارف، اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات در سنین بالای ۱۸ سال ثبت‌نام می‌شود، ادامه داد: برادران و خواهران علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقات می‌توانند به اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ مبارکه مراجعه کنند.

مبشری با اشاره به گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: آشنایی با معارف و علوم قرآنی نقش بسزایی در تربیت جامعه قرآنی داشته و برگزاری این مسابقات می‌تواند راه روشنی برای آشنایی و اجرایی شدن احکام و دستورات قرآنی در جامعه شود.

IMG-20151013-WA0003 copy