در بازدید اصحاب رسانه و بسیجیان از طرح های اقتصاد مقاومتی استان مطرح شد؛

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، شرکت های کارآفرین و اشتغالزایی که بسیاری هستند در کوشه کنار استان با استفاده از طرح های اقتصاد مقاومتی به موفقیت های قابل توجهی دست یافته اند. شرکت نانو واحد صنعت پرشیا یکی از شرکت های دانش بنیاد رتبه برتر کشور در شهرک صنعتی مبارکه است که از اقتصاد مقاومتی کمک گرفته است.

مدیر کارآفرینی و توانمند سازی بنیاد تعاون بسیج استان با اعلام اینکه بنیاد تعاون بسیج توجه ویژه‌ای به مباحث اقتصاد مقاومتی دارد و خوشبختانه تاکنون نیز در کمک به اجرای این سیاست‌ها موفق بوده است و در همین راستا تسهیلات زیادی جهت راه‌اندازی مشاغل خانگی و کارگاه‌های کوچک و نیمه صنعتی پرداخت شده است تاکید کرد: سعی داریم بسیجیان را با مفهوم کارآفرینیبیشتر آشنا کنیم تا بتوانند از فرصت‌ها استفاده کرده و ورود جدی‌تری به موضوع کارآفرینی داشته و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این امر بسیار تاثیرگذار باشند.

امیر حشمت که در حاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه و بسیجیان از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان سخن می گفت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حمایت از مشاغل اقشار مختلف  اظهار کرد: با توجه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و موضوع کارآفرینی تلاش می‌کنیم اقشار مختلف بسیج را با مجموعه‌های دانش بنیان بیشتر آشنا کنیم و در همین راستا اقدام به برگزاری اردوهای علمی آموزشی برای اقشار مختلف بسیج می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای صنعتی و فراصنعتی با برنامه‌ریزی منسجم در بحث شرکت‌های دانش بنیان درآمدی چندین برابر بیشتر از درآمدهای حاصل از فروش نفت در کشور ما به دست می‌آورند افزود:این‌گونه به کسب درآمد و خلق ثروت می‌پردازند که این موضوع گستردگی کار در شرکت‌های دانش بنیان را نشان می‌دهد.

مدیر کارآفرینی و توانمند سازی بنیاد تعاون بسیج استان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی منحصر به یک عرصه نیست، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌هایی همچون کارآفرینی، شرکت‌های دانش بنیان و مردمی کردن اقتصاد و علوم جدیدحرف‌های زیادی برای گفتن دارد و امیدواریم بتوانیم در تمامی این زمینه‌ها فعال باشیم.

وی اضافه کرد: در راستای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی تقویت شرکت‌های دانش بنیان، به دنبال این اهداف هستیم تا بتوانیم این گونه فرصت‌ها را شناسایی و یا خلق فرصت کرده و از آنها حمایت کنیم.

IMG_18805

اقتصاد مقاومتی در شرکت نانو واحد صنعت پرشیا شهرک صنعتی مبارکه

عضو هیئت مدیر شرکت نانو واحد صنعت پرشیا نیز در این بازدید گفت: این واحد صنعتی از سال ۱۳۸۹ شروع به فعالیت کرده است. این شرکت با احداث واحد تولید نانو مواد و فرآورده‌های پایه ‌ای خود در شهرک صنعتی شهرستان مبارکه تولید و ارائه کننده محلول های بر پایه نانو ذرات فلزی، اکسیدهای فلزی و پوشش های نانوسرامیکی و انواع فیلترهای نانوئی می‌باشد.

مجید حاجی رسولبه  تشریح فعالیت  این شرکت پراخت تشریح کرد: محصول دارای تاییدیه مقیاس این شرکت که از دی اکسید تیتانیوم بهره برده است، محلول کاهنده گازهای مضر سالن‌های مرغداری، استینا ۱۴۰ (N1-STINA 140) است. این محلول دارای قابلیت کاهش مواد سمی و بدبوی موجود در سالن‌های مرغداری است که مخلوطی از ترکیبات معدنی است و با اسپری و پاشش در بستر سالن‌های مرغداری گازهای مضر، آلاینده و بدبو (آمونیاک، سولفید هیدروژن و متان) را کنترل کرده و در افزایش بازده تولید تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: خلق، انتقال و انتشار نانو تکنولوژی از سیاسیت های این واحد صنعتی و این فعالیت بیشتر در زمینه ی کشاورزی، محیط زیست و انرژی است.

این فعال صنعتی علم نانو با بیان اینکه نانو امروز یکی از مهم‌ترین علوم در سطح دنیا است و مورد توجه بسیاری از کشورها قرار دارد بیان کرد: هدف این مجموعه و این شرکت استفاده از اقتصاد مقاومتی و اقتصاد کشوری و تولید انبوه و کم کردند واردات محصول این شرکت است.

به گفته وی استفاده از اقتصاد مقاومتی اقتصاد شرکت را با وجود تحریم ها ثابت و تقویت می کند که علاوه بر درآمدزایی و اشتغال بومی به چرخه ی تولید و اقتصاد کشور کمک می کند.

حاجی رسول تصریح کرد: نیروهای این شرکت هم از نیروهای بومی شهرستان مبارکه هستند و در آینده نزدیک شاهدافزایش فرصت های شغلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نانو در بخش کشاورزی در دو قسمت قبل از برداشت و بعد از برداشت کاربرد دارد، البته کشاورزی بسیار وسیع بوده و زمینه فعالیت در آن بسیار زیاد است تصریح کرد: کشور ما نیز از جمله کشورهایی است که توجه ویژه‌ای به علم نانو دارد، اطلاعات بسیار خوبی از علم نانو در کشور وجود دارد اما متاسفانه در ارتباط با تجاری سازی در علم نانو ضعیف هستیم و با بسیاری از کشورها فاصله داریم در صورتی که این علم می‌تواند به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک زیادی داشته باشد.

مجید حاجی‌رسولی‌ها بیان کرد: نانو در تمامی صنایع کاربرد دارد، در پزشکی و صنایع لوازم خانگی به خوبی از علم نانو استفاده می‌شود، ما نیز تجاری سازی علم نانو در بخش کشاورزی را دنبال می‌کنیم، اما هنوز کاربرد نانو در بخش کشاورزی بکر بوده و کمتر کسی به سمت استفاده از نانو در کشاورزی رفته است.

به گفته  عضو هیئت مدیر شرکت نانو واحد صنعت پرشیا سرمایه ی اولیه این شرکت موفق و رتبه برتر کشور از شرکت خانه کشاورز ایران که هدف آن بهره وری و استفاده از این تکنولوژی است.

انتهای پیام/