مديرعامل كانون سنگر سازان بي‌سنگر استان اصفهان:

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحليلي مباركه نا، نماينده كانون سنگر سازان بي سنگر مباركه عليرضا صدقي ضمن يادآوري نام و خاطره شهداي جهاد سازندگي شهرستان مباركه، با اشاره به نقش مهم پشتيباني و مهندسي رزمي جهاد سازندگي در جنگ، اهداف برگزاري اين گردهمايي را تشريح نمود.

صدقي با اشاره به اهميت نقش جهاد گران در جنگ تحميلي و خدمات ارزنده اين عزيزان درعرصه فني، مهندسي و پشتيباني هشت سال دفاع مقدس گفت: جهاد گران همان گونه كه در هشت سال دفاع مقدس جهاد گونه تلاش كردند امروز نيز در عرصه خدمت رساني با تمام توان ادامه دهنده راه شهدا هستند.

وي با بيان اينكه در دوران دفاع مقدس، جهاد سازندگي با حضور فعال و چشمگير خود قبل از حضور رزمندگان بستر آغاز عمليات‌ها را فراهم مي‌كردند ادامه داد: امروز نيز به جاي جنگ تحميلي در عرصه جهاد اقتصادي و جنگ نرم دشمنان همچون گذشته با اراده‌اي راسخ و با تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري در اين راه قدم گذاشته و تلاش مي كنيم به سوي اهداف متعالي نظام اسلامي حركت كنيم.

نماينده كانون سنگر سازان بي سنگر مباركه گفت: جهادگران مباركه با تقديم چندين شهيد، مجروح، جانباز و آزاده، بخشي از دين خويش در راه دفاع از مرزهاي كشور و حاكميت نظام جمهوري اسلامي را به پيشگاه امام عصر(عج) ادا نمودند.

وي با اشاره به اهداف برگزاري اولين گردهمايي سنگرسازان بي سنگر شهرستان مباركه گفت: هدف از برگزاري اين گردهمايي تجليل از تلاش ها و فعاليتهاي بي وقفه جهاد گران در زمان جنگ تحميلي و هچنين حفظ آثار و نشر ارزش هاي اسلامي دوران دفاع مقدس است.

مديرعامل كانون سنگر سازان بي‌سنگر استان اصفهان محمد‌علي گرامي با ارائه گزارشي از فعاليت ها و اقدامات كانون در استان و شهرستان ها اظهار كرد: كانون سنگر سازان بي‌سنگر به همت جمعي از فرماندهان پشتيباني جبهه و جنگ تشكيل شد و در حال حاضر در همه شهرستان‌هاي استان دفتر نمايندگي دارد.

گرامي تصريح كرد: در صدد هستيم تاريخ شفاهي جنگ را جمع‌آوري كنيم و اين آثار ارزشمند را به عنوان ميراثي ماندگار در تاريخ ايران اسلامي به ثبت برسانيم.

وي با اشاره بر برنامه هاي اين كانون بيان كرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي و سايت كانون سنگر سازان بي‌سنگر اين امكان را فراهم آورده كه يادگاران هشت سال دفاع مقدس خاطرات دوران طلايي جنگ را به نسل جوان منتقل كنند.

شهردار مباركه محمد شرفا نيز حماسه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس كشورمان را در طول قرون گذشته بي نظير عنوان كرد و افزود: رشادت ها و جانفشاني هاي اين عزيزان در دوران هشت سال دفاع مقدس قابل تقدير و ستودني است.

وي نقش جهادسازندگي در جنگ و پيروزيهاي آن را بسيار مهم دانست و افزود: جهادگران در هشت سال دفاع مقدس، بدون هيچ سنگري پابه پاي رزمندگان خطوط دشمن را در نورديدند و با احداث خاكريز و سنگر موجب پيرزوي هاي رزمندگان اسلام شدند.
شهردار مباركه بابيان اينكه مديريت جهادي اصلي‌ترين گوهر و جوهره وجودي جهادگران و فعالان عرصه جهاد سازندگي درجنگ تحميلي بود گفت: ملت ايران به ويژه نسل جوان بايد با فرهنگ شهيد و شهادت و دفاع مقدس آشنا شوند و فرهنگ جهاد و جهادگري را فراموش نكنند.

امام جمعه مباركه حجت الا‌سلام والمسلمين محمد جواد محمدي در گردهمايي سنگر سازان بي‌سنگر با تجليل از مقام شامخ شهيدان جهادگر، جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس يكي از زيباترين، درخشان ترين و پرافتخارترين برگ هاي تاريخ انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران است.

حجت الاسلام محمدي اظهار كرد: سنگر سازان بي‌سنگر در هشت سال دفاع مقدس با صبر و ايستادگي و صلابت از مرز و بوم ايران اسلامي دفاع كردند.

وي با بيان اينكه آن دوران جهاد اصغر بود و حال در جهاد بزرگتر و سخت تر اكبر به سرمي‌بريم، تاكيد كرد: زمينه‌هاي لغزش و پرداختن به دنيا طلبي اين روزها زياد شده است از اين جهت امروز مسئوليت و رسالت بزرگ‌تري بر عهده ‌داريم و بايد روحيه هشت سال دفاع مقدس را در خود حفظ كنيم.

امام جمعه مباركه خاطر نشان كرد: دشمن امروز در زندگي و فرهنگ و جامعه ما نفوذ كرده و در تلاش است بين نسل جوان و ولايت و آرمان‌هاي شهدا فاصله بيندازد.

اين گردهمايي با حضور جمعي از مسئولين شهرستان مباركه، امام جمعه مباركه، نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي، شهردار مباركه، رياست بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان و هيات مديره و مديرعامل كانون سنگر سازان بي سنگر استان اصفهان برگزار شد.