فرماندار شهرستان مبارکه گفت: سلامت كارگران براي ما مهم بود كه با پيگيري هاي فراوان مجوز لازم براي عبور از حريم اخذ گرديد كه درآينده نزديك شاهد آبرساني به اين مجموعه صنعتي استان باشيم كه مجموعا ۴۰۰ واحد صنعتي فعال دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مباركه نا، علي اصغر ذاكري فرماندار مبارکه در نشست خبری به پروژه هاي آماده بهره برداري در شهرستان اشاره نمود و افزود: با توجه به جمعيت مبارکه اعتبارات تخصيص داده شده به شهرستان در خصوص اجراي در استان نسبت به ديگر شهرستان ها قابل توجه است كه از اين پروژه ها ميتوان به افتتاح ۶۰۹ واحد مسكن مهر و ۳۹ واحد تجاري با حضور معاونين محترم وزير و شهرسازي و استاندارمحترم به عنوان پايلوت مسكن مهر در استان، ۱۶ پروژه بخش مركزي و ۲۵ پروژه بخش گركن جنوبي با اعتباري بالغ بر ۱۰ميليارد تومان، ۹ پروژه مربوط به دستگاه هاي اجرايي با اعتباري بالغ بر ۳۰ميليارد تومان، ۵ پروژه در بخش صنعت و ۱۷ پروژه مربوط به شهرداري ها اشاره نمود.

ذاكري با بيان اينكه مدت ۴ ماه به عنوان نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مباركه انجام وظيفه نموده است افزود: پيگيري اخذ مجوز شهرداري شهر علامه مجلسي از مهمترين كارها بود كه علي رغم طرح هاي فرهنگي و عمراني شهر علامه مجلسي نسبت به ديگر شهرهاي جديد در استان توسعه زيادي نداشته و جايگاه خود را در استان پيدا نكرده است كه با افتتاح شهرداري اين شهر هويت اصلي خود را به دست مي آورد.

وي با اشاره به مشكلات چندين ساله تصفيه خانه شهر مجلسي افزود: در جلسه اي كه با حضورقائم مقام وزير راه و شهرسازي برگزار شد رفع مشكلات فاضلاب و تامين پكيج هاي تصفيه خانه و بهداشتي بودن آن در دستور كار قرار گرفت.

فرماندار مبارکه با اشاره به اخذ مجوز براي انتقال آب شهرك صنعتي سه راهي مباركه خاطر نشان ساخت: سلامت كارگران براي ما مهم بود كه با پيگيري هاي فراوان مجوز لازم براي عبور از حريم اخذ گرديد كه درآينده نزديك شاهد آبرساني به اين مجموعه صنعتي استان باشيم كه مجموعا ۴۰۰ واحد صنعتي فعال دارد.

وي به پروژه كنار گذرغرب شهرستان و رفع مشكلات ترافيكي و حوادث در ميدان كركوند اشاره نمود و تصريح كرد: با موافقت وزير راه و شهرسازي طول مسير از ۹۰ كيلومتر به ۱۳۰ كيلومتر و سال اتمام پروژه از سال ۹۵ به سال ۹۷ افزايش پيدا كرد كه نويدي براي مردم شهرستان است.

ذاکری با بيان وجود مشكلات چند ساله در حوزه راه و شهرسازي، افزود: با برگزاري جلسات متعدد توانستيم مشكلات موجود در اين حوزه را ازجمله بررسي حرائم شهرها وآسفالت محله خاراب طالخونچه وآسفالت باند دوم مسير بروجن را مرتفع نمائيم.

فرماندار مباركه با اشاره به اهميت حوزه بهداشت و درمان گفت: براي برطرف نمودن مشكلات در حوزه شبكه بهداشت و درمان تامين اعتبار شده كه ۵۰ درصد اعتبار به حساب شبكه بهداشت و درمان واريز گرديده و اميدواريم تاحدودي مشكلات اين بخش نيز مرتفع و شاهد تحولات خوبي در اين حوزه باشيم.

وی به مشكلات موجود در حوزه صنايع و اهميت حفظ چرخه توليد و حفظ كارگران اشاره نمود و تصريح كرد: صنايعي مانند پلي اكريل با مشكلات جدي از جمله تامين مواد اوليه، گاز معوقه و بدهي بيمه تامين اجتماعي روبرو بودند كه بحمدالله با پيگيري هاي فراوان و جلسات متعدد با وزير محترم نفت درخواست تحويل مواد اوليه از پتروشيمي با تضمين ۳ماهه توسط پلي اكريل و همچنين تقسيط و مهلت زمان يك ساله به منظور پرداخت مبلغ گاز وتقسيط مبلغ ۱۵ ميليارد بدهي به تامين اجتماعي توسط سازمان تامين اجتماعي كشور عملي گرديد.

ذاکری مباركه به واگذاري پروژه فاضلاب شهرهاي ديزيچه و زيباشهر به شركت فولاد مباركه اشاره نمود و تصريح كرد: با انجام اين كار اهداف حذف مقدار آب مصرفي صنايع از رودخانه ها،دفع و تصفيه پساب فاضلاب شهرها و كمك به دولت در تامين اعتبار پروژه محقق خواهد شد كه مشاركت شركت فولاد مباركه در اين زمينه قابل تقدير است.

فرماندار مبارکه به تكميل دو مجتمع آبرساني در روستاهاي فخر آباد و حوض ماهي و همچنين قول مساعد جهت تامين اعتبار پروژه از رديف اعتبارات ملي اشاره كرد و افزود: براي تكميل اين پروژه دو ونيم ميليارد تومان اعتبار لازم است و اين پروژه به منظور هدف ارتقاي سلامت و دست يافتن به ضريب امنيتي سلامت آب روستاها انجام خواهد شد كه با انجام كليه روستاها از آب تصفيه شده و سالم استفاده خواهند كرد.

شهرستان مبارکه نگین سبز استان اصفهان یکی از شهرستان های بسیارمهم فرهنگی، صنعتی و کشاورزی ایران در استان اصفهان است. اين شهرستان داراي دو بخش، 5 نقطه شهري بنامهاي مباركه، ديزيچه، طالخونچه، كركوند، زيباشهر و 34 روستا مي باشد.شهرستان مبارکه مجموعا  1024/5 كيلومتر مربع از مساحت استان اصفهان را شامل ميشود و در 50 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.