یادداشت:

مبارکه نا-«اِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ اَلاّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ اَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ»
به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!
سوره مبارکه فصلت آیه ۳۰

«اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم ، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فكرتان بود. »
امام خميني (ره)

روز 26 مرداد، ميهن اسلامي شاهد حضور كبوتران سبكبالي بود كه پس از سال ها زندان در اسارتگاه، قدم به خاك پاك ميهن اسلامي خود مي گذاشتند. قاصدك آزادي در چنين روزي پيام آور هايي شده و اين كبوتران از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. ميهن اسلامي، چراغاني بود و شعف و سروري وصف ناپذير از حضور اين رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ايران را فراگرفته بود.

اولين عكس العمل آزادگان از ديدن وطن، بوسه زدن بر خاك آن بود، سرزميني كه قدم به قدم آن با خون بهترين فرزندان اين ملت و اسوه جوانان كشورتطهير شده بود. زيارت مرقد پير و مرادشان خميني كبير(قدس سره) و بيعت با جانشين خلف او مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي بود و اين همه نشان از علاقه وافر و پايبندي آنان به اسلام، انقلاب و ميهن عزيزشان بود. آنها توانستند در سال هاي زجر و شكنجه، درد و بيماري جسمي، روح و روان خود را، توفنده و مقاوم حفظ كنند و تقوا و مردانگي خود را مضاعف نمايند تا در بازگشت به ميهن در صحنه هاي مختلف اجتماعي، سرمشق و نمونه اي باشند براي همگان تا در دوران سازندگي، ملت ما پر صلابت تر، مقاومت، با دشمنان خود رو به رو شود و مشكلات و مصائب را با صبر و بردباري به منظور پيشرفت، ترقي و عظمت ايران اسلامي تحمل نمايد.

‏رهبری درباره آزادگان می فرمایند:‏« یکی از چیزهایی که شما را، دل هایتان را زنده نگه می داشت، پرامید نگه می داشت، یاد آن چهره و روحیه ی پر صلابت ‏امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت ‏می شود فهمید. ‏مسأله اسارت طولانی این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما ‏همانند ملت ایران از خود آزاد مردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند. شما در دوران اسارت، شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، ‏امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.»

نام آزادگان و روز 26 مرادماه در تاریخ این کشور چون ستاره ای درخشان نورافشانی می کند. آزادگان با مقاومت و ایستادگی خود در زندان های دشمن به ملت ما و ملت ها درس شجاعت و استواری دادند. همواره باید یاد و نام روز 26 مردادماه و روز آزادگان زنده بماند که مقاومت ها امروز جهان موجب عظمت  اسلام و کشور ایران اسلامی شد. مقاومت آزادگان و صبوری خانواده های آن ها همه نشان از ایستادگی ملت ما در برابر دنیای استکباری دارد. تا ملت ایران ولایتمدار و مقاوم است هیچ دشمنی به اهداف شوم خود در قبال این کشور نمی رسد.

از روزهای مهم تاریخ کشور ما روز 26 مرداد1369،  روز بازگشت آزادگان سرفراز به خاک پاک میهن اسلامی است. در این روز ماندگار بعد از سال های متمادی صبر و مقاومت، آزادگان عزیز ما پیروزمندانه به آغوش کشور و ملت بازگشتند.

محمد رضا باقری خبرنگار مبارکه نا

انتهای پیام/