طرح هجرت ۳ در مباركه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، آئين افتتاح طرح هجرت ۳ با حضور مسوولان آموزش و پرورش، ناحيه مقاومت سپاه مباركه و دانش آموزان در مركز تحقيقات آموزش و پرورش مباركه برگزار شد.

احمد مالكي مدير آموزش و پرورش شهرستان مباركه در اين مراسم گفت: امسال در طرح هجرت ۳ شهرستان مباركه ۱۸۰ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه دوم به همراه استادكاران مشاركت دارند.

مالكي با بيان اينكه هدف اصلي اجراي اين طرح پركردن اوقات فراغت دانش آموزان در زمينه سازندگي است افزود: در اين طرح دانش آموزان در زمينه هاي زيبا سازي، رنگ آميزي، ديوار نويسي و تعمير و تجهيز مدارس در كنار استادكاران حضور دارند و مدارسي كه نيازمند به تعميرات جزئي و زيبا سازي دارند شناسايي شده كه در طول مدت اجراي طرح مورد بازسازي قرار مي گيرند.

وي گفت: دانش آموزان با شركت در طرح هجرت ۳هم به آموزش و پرورش كمك مي كنند و هم با حضور در محيط كاري در سازندگي فضاي آموزشي خود مشاركت دارند.

مالكي به نتايج اجراي طرح هجرت ۳ در سال گذشته اشاره كرد و گفت: شهرستان مباركه سال گذشته با اجراي طرح هجرت در ۵۲ فضاي آموزشي رتبه دوم استان اصفهان را بدست آورد.

وي گفت: اين طرح از امروز به مدت ۱۰ روز ادامه مي يابد و دانش آموزان علاوه بر مشاركت در عرصه هاي زيبا سازي، در برنامه هاي فرهنگي كه به صورت متمركز برگزار مي شوند مشاركت خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه بسيج سازندگي شهرستان مباركه نيز در اين مراسم با اشاره به اهداف اجراي طرح هجرت ۳ گفت: طرح هاي هجرت يك و ۲، بعد از پيروزي انقلاب و بعد از جنگ تحميلي در قالب جهادسازندگي در سطح وسيعي در كشورمان به اجرا درآمد كه هدف آنها ساماندهي خرابي هاي دوران قبل از پيروزي انقلاب بود و هدف از اجراي طرح هجرت ۲ نيز آباداني و سازندگي و رفع خسارتهاي ناشي از دوران جنگ بود.

سروان مهران عقيلي افزود: طرح هجرت ۳ در راستاي طرح هاي هجرت يك و دو، بر اساس منويات مقام معظم رهبري مبني بر ترغيب دانش آموزان به كار و تلاش و به منظور پركردن اوقات فراغت در تابستان طراحي شده و در اين باره از آموزش و پرورش خواسته شده تا به نحو پسنديده به اجراي اين طرح همت گمارند.

عقيلي با بيان اينكه در پايان طرح به دانش آموزان مدرك درجه ۳ مهارت فني و حرفه اي اعطا خواهد شد افزود: اردوهاي طرح هجرت با هدف تقويت روحيه جهادي و خودباوري و آشنايي با فرهنگ كار و محروميت زدايي، استفاده مطلوب از اوقات فراغت و در راستاي پرورش تفكر و شخصيت نوجوانان و جوانان در راستاي مرمت، بهسازي و زيباسازي مدارس و همكاري با ادارات برگزار مي شود.

وي هدف از اجراي طرح هجرت ۳ بسيج را غني سازي اوقات فراغت و آشناسازي دانش آموزان با مهارت هاي مختلف عنوان كرد و افزود: محروميت زدايي از مناطق محروم با استفاده از ظرفيت دانش آموزان و گسترش فرهنگ كار و روحيه جهادي در بين دانش آموزان از ديگر اهداف اين طرح جهادي مي باشد.

وي اجراي مسابقات و برنامه هاي مختلف فرهنگي، ورزشي و علمي را از ديگر برنامه هاي بسيج سازندگي سپاه مباركه در كنار اجراي اين طرح با همكاري آموزش و پرورش عنوان كرد.