جلسه بررسي حجم عمليات سواد آموزي مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، جلسه بررسي حجم عمليات سواد آموزي شهرستان با حضور معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش برگزار شد.

سلطاني معاون فرماندار شهرستان ضمن تشريح ابعاد مختلف امر سواد آموزي و تاثير آن در ارتقاي سطح كيفي زندگي اجتماعي و پيشرفت جامعه از اقدامات انجام شده از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون تشكر نمود و تاكيد كرد :تمامي دستگاهها موظف هستند براي ريشه كن كردن بي سوادي در شهرستان و به تبع آن در كشور وهمچنين بهبود كيفيت زندگي مردم و ارتقاء سطح فرهنگي جامعه تلاش نمايند .

وي با اشاره به آثار زيان بار بيسوادي در جامعه خواستار تلاش همه جانبه افراد در اين راستا شد و تصريح كرد: ما بايد به سمتي برويم كه بي سوادي را در جامعه ريشه كن كنيم و اميدواريم شاهد تاثيرات مثبت آن را در زندگي مردم و سطح جامعه باشيم.

در ادامه معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش استان طبق آمار بانك مركزي آمار بي سوادي در كشور را ۲/۱۱ درصد عنوان كرد و گفت: اين رقم معادل يك سوم جمعيت ايران مي باشد كه مي طلبد همه دستگاهها براي كاهش اين آمار تلاش نمايند.

براتي با بيان اينكه بعضي از اقشار جامعه تحت نظر ارگان خاصي مي باشند كه اطلاعات و آمار مربوط به آنها در آن مجموعه موجود است (مانند كشاورزان كه تحت نظر اداره جهاد كشاورزي هستند) تاكيد كرد: ان دستگاه موظف است نسبت به شناسايي وهدايت افراد بي سواد و كم سواد به موسسات خدماتي آموزشي اقدام نمايند .

وي با اشاره به تاثيرات منفي و مخرب بي سوادي در جامعه افزود: اعتبار طرح ريشه كن كردن بي سوادي در استان تأمين شده است و به حمدالله مشكلات مالي نداريم و افرادي كه در اين زمينه شركت نموده و موفقيت كسب نمايند مبلغي به عنوان هديه به آنها اهدا خواهد شد.

معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش به رتبه ۱۵ ايران از نظر سواد در سازمان ملل اشاره نمود و افزود: با همت بالا و عزم جدي و همكاري همه دستگاهها با اداره آموزش و پرورش ميتوانيم جايگاه ايران را در سطح دنيا تغيير دهيم.

ايشان با اشاره به تعهد دولت در ازبين بردن بي سوادي تا پايان سال ۱۴۰۰ از همگان خواست: با عزم جهادي در اين زمينه وارد شوند كه در صورت مشاركت ،همكاري و تعامل همه دستگاهها ، سازمانها و نهادها مي توانيم به اين مهم دست يابيم.