شهردار مبارکه در نشست طبوعاتی:

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحلیلی مبارکه نا، محمد شرفا شهردار مباركه در نشست مطبوعاتی گفت: سياست شوراي شهر استفاده از نيرويي بود كه بتواند حركت جديدي را آغاز كند، البته در سال‌هاي گذشته كارهاي خوبي در شهرداري انجام‌شده بود اما يك ركودي بر پروژه‌ها حاكم بود كه با همفكري شورا و شهرداري برطرف شد تا پروژه‌هاي نيمه‌تمام را تكميل و پروژه‌هاي جديدي را تعريف و طراحي كنيم.

شرفا، همچنين به پروژه‌هاي در دست اجراي شهرداري مباركه اشاره كرد و گفت: اميدواريم با كمك مسئولان، پروژه‌هاي ديگري همچون مترو، بلوار شهداي طاهري، باغ بانوان، تالار بزرگ شهر، پل محله سرارود و حسينيه مركزي مباركه را به زودي به افتتاح و بهره‌برداري برسانيم.

 

شهردار مبارکه با اشاره به اين‌ كه محدوده خدمات شهري مباركه ۲ هزار ۵۰۰ هكتار و حريم شهر ۲۰ هزار هكتار است گفت: ميزان بودجه سال جاري اين شهر ۱۱۶ ميليارد تومان است كه ۸۰ درصد آن صرف پروژه‌هاي عمراني مي‌شود، در حال حاضر ۱۰ پروژه ازجمله احداث پاركينگ طبقاتي، باغ بانوان، تالار شهر و پل محله سرارود در دستور كار شهرداري قرار دارد كه به زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.

وی، همچنين از آزادسازي ۱۲ كيلومتر از مسير ۱۷ كيلومتري متروي مباركه خبر داد و تصريح كرد: در حال حاضر ۱۲ كيلومتر از مسير مترو مباركه به بهارستان از درب فولاد مباركه تا ميدان دفاع مقدس توسط شهرداري مباركه آزادسازي شده است. عمده مسير مترو از روي زمين خواهد بود و قرار است شركت فولاد مباركه همكاري‌هاي لازم را انجام دهد.

 

شرفا بابيان اينكه با همدلي و هم‌زباني موفق شديم در مدت دو سال از دوره شوراي چهارم خدمات خوبي به مردم ارائه دهيم اظهار داشت: تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام، تعريف پروژه‌هاي جديد در سطح كلان، پروژه‌هاي محله محور و توجه به نيازهاي مردم در سطح محلات اصول كلي سياست‌هاي شهرداري و شوراي اسلامي شهر مباركه را تشكيل مي‌دهد.

وي بابيان اين‌كه بخش زيادي از درآمدهاي شهرداري مباركه صرف تملك و آزادسازي پروژه‌ها مي‌شود گفت: براي اجراي پروژه‌ها نياز به تملك داريم و در اين مدت بيش از ۳۲ ميليارد تومان براي آزادسازي ۱۹۲ هزار مترمربع زمين هزينه شده است.

وی با اشاره به وجود تعداد زيادي صنايع و كارخانه‌هاي بزرگ و كوچك در شهر مباركه اظهار داشت: نياز جدي‌ به ايجاد و توسعه فضاي سبز احساس مي‌شود، فضاي سبز شهر مباركه بالغ بر ۱۲۰ هكتار است كه در اين مدت ۸ هكتار توسعه‌يافته. شهردار بابيان اينكه سرانه فضاي سبز در شهر مباركه ۴۵ مترمربع است تصريح كرد: در كل كشور كمتر شهري را مي‌توان يافت كه از اين ميزان فضاي سبز برخوردار باشد. شرفا، هزينه ماهانه نگاه‌داري فضاي سبز شهر را ۳۲۰ ميليون تومان عنوان كرد و گفت: اين مقدار هزينه بسيار زياد است كه بدون هيچ برگشتي بايد صرف فضاي سبز شهر شود.

شهردار مباركه همچنين از اجراي طرح فضاي سبز با مساحتي بالغ بر ۴۰ هكتار به موازات بوستان هشت‌بهشت و از كلنگ زني پارك محله صفائيه با مساحت بيش از ۳۰ هكتار در شهريور امسال خبر داد و گفت: جاده ارتباطي بين بوستان هشت‌بهشت و محله صفاييه نيز به بهترين نحو احداث خواهد شد. شرفا در ادامه به نصب دوربين‌هاي ترافيكي سطح شهر و اقدامات فرهنگي اشاره كرد و گفت: دوربين‌هاي ترافيكي سطح شهر توسط پيمانكار مربوطه در ۲ هفته آينده نصب مي‌شود تا كنترل بيشتري بر وضعيت ترافيكي اعمال شود.

وي با تأكيد بر اينكه نياز مردم به توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي اگر بيشتر از حوزه عمراني نباشد، كمتر نيست بيان كرد: با توجه به برگزاري همايش نجوم در ماه اخير و مشاوره كنكور ويژه شرکت کنندگان در کنکور سراسری 94 سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري توانايي اين را دارد كه محور كارهاي فرهنگي باشد، چرا كه نظر شهرداري مباركه بر تقويت حوزه فرهنگي استوار است و توجه زيادي به اين مقوله مهم دارد.

 

شرفا در ادامه به بحث درآمدهاي شهرداري اشاره كرد و گفت: با توجه به اين‌كه اخذ ماليات ارزش افزوده و عوارض آلايندگي نمي‌تواند درآمدهاي پايداري براي شهرداري مباركه باشد تصريح كرد: ما بايد برنامه‌ريزي‌ها و اهدافمان در جهت ايجاد درآمد پايدار باشد و به دنبال درآمد پايدار براي پيشبرد اهداف و پروژه‌هاي عمراني و فرهنگي شهرداري باشيم؛ شهر يك موجود زنده است و نياز به صرف هزينه‌هاي كلاني دارد. ما بايد شهر را به مانند يك موجود زنده نگاه كنيم و براي همه مسائل و مشكلات آن يك نسخه واحد نپيچيم.

وي افزود: مباركه ظرفيت‌هاي زيادي براي ايجاد درآمد پايدار دارد كه يكي از آن‌ها توسعه صنعت گردشگري در اين شهر است. به‌عنوان‌مثال قلعه تاريخي نهچير يكي از اين ظرفيت‌هاست كه با تكميل مرمت آن، مي‌توانيم گردشگران داخلي و خارجي بسياري را به مباركه جذب كنيم.

شرفا با تأكيد بر اين‌ كه شهرداري بايد از سرمايه‌هاي بخش خصوصي در راستاي ايجاد درآمد پايدار استفاده كند اظهار داشت: درست مصرف كردن اعتبارات شهرداري نيز يكي از راه‌هاي ايجاد درآمد است چراكه با استفاده بهينه از سرمايه‌ها و اعتبارات، مي‌توانيم صرفه‌جويي و نيازهاي مالي پروژه‌ها را تأمين كنيم.