همایش انتخاب رشته ی دانشگاه برای اولین بار در مبارکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، برای اولین بار همایش انتخاب رشته ی دانشگاه در شهرستان مبارکه با همکاری شهردار و شورای اسلامی مبارکه و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان برگزار گردید.

در این همایش محمد شرفا شهردار مبارکه اظهار کرد: همایشی که امروز خدمت دانش آموزان هستیم با توجه به این که نتایج آموزن سراسری کنکور 94 به  دست دانش آموزان رسیده، دعوت کردیم از یکی از اساتید بزرگ کشوری که نشستی را با دانش آموزان داشته باشند و نحویه ی انتخاب رشته با توجه به نتایجی که به دست آورده اند انتخاب کنند.

وی ادامه داد: می دانیم نتایجی که دانش آموزان در کنکور سراسری داشتند، حاصل زحمات و استرس های سه و چهار ساله ی این عزیزان است و بعد از کنکور مهمترین کار و انتخاب،‌ انتخاب رشته و دانشگاه خوب است، ما به عنوان یک خدمت گزار این مردم شریف با همکاری و همفکری آموزش و پرورش شهرستان این تصمیم را گرفتیم تا دعوت کنیم از یکی از اساتید بزرگ کشوری، و از دانش آموزان مبارکه خواهش میکنیم به عنوان یک مشاوره افتخاری شهرداری انتقادات و پیشنهادات خود در رابطه با کار در شهرستان را به ما در میان بگذارند.

احمد مالکی رئیس آموزش و پرورش مبارکه گفت: در سال تحصیلی 95-1394 در کنکور 94 تعداد شرکت کنندگان شهرستان مبارکه مجموعا 1635 نفر که 1180 نفر دختر و 455 پسر، که بیشترین شرکت کننده در دختران رشته ی علوم تجربی با حدود 470 نفر و کمترین شرکت کننده در پسران رشته ی هنر 28 بوده است.

مالکی اضافه کرد: شورای اسلامی و شهردار مبارکه بر اساس فعالیت های اجتماعی خود اقدام کردند و این همایش را برگزار کردند و در دو گروه دختران و پسران که در کنکور سراسری 94 شرکت کردند دعوت شد، که امیدواریم این کار شروع کاری باشد که به نتیجه های علمی بشتری و باعث بالندگی بیشتر جوانان این کشور جوان با انتخاب دقیقی که انشالله انجام می دهند بشود.