امام جمعه شهر مبارکه:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد محمدی امام جمعه شهر مبارکه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گفت: ماه رمضان، ماه بندگی، ماه رحمت ومغفرت و ماه تولد دیگری برای مومنان و بهاری در خزان عمر انسان است. از آیه های قرآن این نکته را میتوان گفت که به سمت و سوی چیز هایی که احیا و هشیار میکند بروید که ماه مبارک رمضان از جمله این نعمت ها است.

بیان کرد: مقام معظم رهبری در یک تعبیری در رابطه با ماه رمضان میفرماید ماه رمضان هر سال قطعه ای از بهشت است که خداوند در جهنم سوزان دنیای ما وارد میکند و به ما فرصت میدهد که خودمان را با این خان پرنعمت و سفر گسترده ای الهی وارد بهشت کنیم که این استفاده و بهره بردن از این ماه عظیم است.

امام جمعه شهر مبارکه افزود: ما در مسیر طولانی زندگیمان با گناهان و لغزش های زیادی رو به رو هستیم و ماه رمضان فرستی است تا باید مقابله با گناهان و لغزش ها بتوانیم مشکل زندگیمان را حل کنیم. برکات فراوانی و زمینه های مساعدی بر مغفرت ما خداوند قرار داده است.از جمله این زمینه ها باز بودن درهای الهی و بسته بودن درهای غضب الهی را میتوان اشاره کرد و بهره برد.

محمدی با اشاره به خطبه های شعبانیه حضرت محمد(ع) مطرح کرد: درهای رحمت الهی برای شما باز شده است و اصل باز بود رحمت های الهی را پیامبر اشاره میکند و بسته بود دست شیطان یکی دیگه از نعمت های خداوند است که در این ماه مبارک در اختیار ما داده است.

وی اضافه کرد: توفیق نماز اول وقت یکی دیگر از نعمت هایی است که در این ماه خداوند متعال به مومنان خودش داده است که این یکی از بهترین زمینه ها برای بندگی است. ماه، ماه نزول قرآن، ماه سرنوشت ساز انسان و ماه نزول فرشتاگان به زمین و نزد حضرت مهدی (عج) است.

محمدی در مورد فواید ماه مبارک رمضان اضافه کرد: حلال خوری است، رزق حلال پیش شرط استجابت دعا و کمک خوبی برای تصمیمات عاقلانه است، اخلاس انسان را اثبات میکند چون عبادت خاموشی است، روزه داری یکی از مهترین مقابله با گناه است، انسان را را به یاد قیامت می اندازد. این مهمانی آداب ویژه ای دارد که کنترل چشم و زبان و گوش از جمله آداب این مهمانی عظیم است.

امام جمعه شهر مبارکه اظهار کرد: آمارها در ماه مبارک رمضان نشان داده است که جرایم در جامعه کاهش میابد که کاهش جرایم بهترین نعمت الهی در روابط اجتماعی است.اگر در مسیر بندگی خداوند متعال حرکت کنیم خدا زمینه های متعددی را فراهم میسازد.