به مناسبت روز جوان؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، تصمیم گرفتم سراغ جوانانی بروم که باوجود فعالیت هایشان، کمتر مورد توجه قرارگرفته و دیده شده اند. بنابراین، سراغ تنها گروه تواشیح شهرستان مبارکه رفتم که جوانانی از این شهرستان، در آن مشغول فعالیت هستند.

در این گفتگوی صمیمی، ابتدا سرپرست گروه، علیرضا نصوحی، با قرائت آیه 30 سوره فرقان «پیامبر (ص) در قیامت می گوید: پروردگارا! قوم من این قرآن را مهجور گذاشتند» و تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، صحبت خود را آغازکرد:

گروه تواشیح معراج، تنها گروه تواشیح شهرستان مبارکه، حدود هشت سال قبل، فعالیت خود را از دارالقرآن مبارکه آغاز کرد. انگیزه ما برای تشکیل این گروه، اشاعه و ترویج مبانی قرآن و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام بود.

نصوحی افزود: اعضای گروه، همگی دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه هستند و از نظر علمی، سطح بالایی دارند. در این مدت، مشکلات زیادی سر راه ما وجود داشت؛ اما با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فرهنگ، به فعالیت خود ادامه دادیم تا به این روش، هنر ارزشی اسلامی را ادامه دهیم.

سرپرست گروه تواشیح معراج اضافه کرد: این گروه، تنها گروه تواشیح در سطح شهرستان است که حتی اجرای برنامه در خارج از شهرستان و استان نیز داشته و اعضای گروه، از قاریان و مداحان برجسته شهرستان هستند؛ ولی متأسفانه از هیچ نهادی حمایت نمی شود.

وی در ادامه گفت: انتظار ما آن است که اداره اوقاف، اداره تبلیغات و اداره ارشاد شهرستان، کمک کنند تا گروه های دیگری نیز در شهرستان تشکیل شده و رقابت بین گروه ها، باعث عملکرد و بازدهی بیشتر و بهتر شود.

نصوحی اضافه کرد: متأسفانه، مصداق همان آیه تلاوت شده در اول جلسه، قرآن مهجور واقع شده و حمایت از مباحث قرآنی بسیار ضعیف است.

سرپرست گروه تواشیح معراج اشاره کرد: تنها عامل پایداری این گروه، رفاقت و صمیمیت بین اعضای گروه و علاقه به این فعالیت مذهبی است؛ وگرنه در مدت این هشت سال، از جانب هیچ سازمانی حمایت مادی و معنوی نشده ایم.

وی در آخر گفت: ما می دانیم بعضی مراکز مانند دارالقرآن که مؤسسه ای مردمی است؛ بودجه ای برای کمک به ما ندارند و همین که در دارالقرآن، محلی برای تمرین (البته نه به صورت ثابت) در اختیار گروه قرارداده شده؛ از آنها تشکر می کنیم؛ اما از مسئولان ذی ربط خواستار کمک به این امر هنری مذهبی هستیم و من قول می دهم اگر بچه های گروه، حمایت شوند؛ هرکدام می توانند سرپرست یک گروه شوند.

پس از اتمام صحبت های سرپرست گروه، اعضا در تأیید صحبت های نصوحی گفتند: اگر مسئولین از ما حمایت کنند؛ ما می توانیم برای ماه مبارک رمضان، همخوانی قرآن داشته باشیم؛ چرا که پایه تواشیح، همخوانی قرآن است.

نظر اعضای گروه تواشیح معراج، آن بود که حمایت فقط مادی نیست. اداره اوقاف یا تبلیغات یا مؤسسات مرتبط دیگر، از اساتید برجسته برای آموزش اعضا استفاده کنند تا باعث پیشرفت گروه شوند.

گلایه دیگر اعضای گروه، عدم دغدغه مندی مسئولین از لحاظ مادی و معنوی نسبت به امور قرآنی بود. آنان خواستار حمایت های مادی و معنوی و حتی احترامی ساده، که سبب دلگرمی ایشان شود؛ بودند.

در نهایت، سرپرست و اعضای گروه، از مبارکه نا، به دلیل آنکه برای اولین بار، کسی خواسته به حرف دلشان گوش دهد یا مصاحبه ای با آنها داشته باشد؛ تشکر کردند.

آنها می گفتند: در این مدت، حتی یک مسئول، مگر برای اجرای برنامه، سراغی از ما نگرفته است.

امید که مسئولان مربوطه، بیش از پیش به این جوانان، برای فعالیت های مذهبی بها دهند.