علی ایرانپور:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، علی ایرانپور با اشاره به دنبال نکردن مباحث اقتصادی از سوی دولتمردان اظهار کرد: از سال گذشته و با توصیه رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تأکید بیشتری شد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی بحث مهم اقتصاد مقاومتی مطرح شد که جامعه ما به سمت یک جامعه مصرف کننده رفته و افرادی در داخل به جای کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و توجه به توان داخل، نگاهشان به بیرون از مرزها است.

به گفته وی، این رویکرد و نگاه، مخالف منافع ملی و کلان است.

نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم معتقد است: واردات بی رویه کالا، ضعف جدی و بی برنامه بودن دولت در این بخش، کاملاً مشهود است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: ضعف اصلی مملکت ما تکیه بر درآمدهای نفتی است که کشورهای غربی با دست گذاشتن روی همین تکیه گاه سست و نقطه ضعف، توانستند بر اقتصادمان اثرگذاشته و همچنین واردات ما از خودشان را بیشتر کنند.

ایرانپور خاطر نشان کرد: امروز سه نقطه ضعف اصلی کشور ما تکیه بر نفت، واردات بی رویه و وابستگی به کالاها و اجناس خارجی است.

نماینده مردم مبارکه گفت: رهبر معظم انقلاب هم با توجه به این شرایط نابسامان بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و بر تکیه نداشتن بر نفت اشاره کردند.

این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: مجموعه دولت به هیچ عنوان آن چه که مورد نظر رهبری بود؛ دنبال نکرده و توجهی به این تأکیدها نداشته است.

وی بیان داشت: در حوزه های مختلف به ویژه بخش کشاورزی و موادغذایی شاهد واردات بی رویه هستیم که کمر کشاورز و کشاورزیمان را می شکند.

به اعتقاد وی، دست های پشت پرده به دنبال دلالی و کسب درآمد و منافع خود و نه مصالح کشور هستند که در نظر آنان توان داخل و اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد.

ایرانپور نمونه این رویکرد غلط را واردات مرکبات و چای خارجی عنوان کرده و اظهارکرد: آنچه در اقتصاد مقاومتی مورد نظر است؛ توجه به داخل کشور و تقویت بخش کشاورزی، تولید و صنعت داخلی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با تأکید بر اینکه برخی در بدنه دولت این روند را دنبال می کنند؛ ادامه داد: متأسفانه در بخش صادرات هم  عزم راسخی وجود ندارد و تأکید بر واردات دنبال می شود.

وی تصریح کرد: البته در صادرات ضعف هایی مانند بسته بندی مناسب یا برند مطرح است؛ وگرنه زعفران، رطب یا سرکه ما نمونه خوبی برای صادرات است که به صورت فله ای، به سایر کشورها صادر شده و با برند و بسته بندی آنها در بازار به فروش می رسد.