حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صانعی:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صانعی، امام جمعه دیزیچه در گفت وگو با این پایگاه خبری تحلیلی، در مورد اعدام شیخ نمر باقر النمر مطرح کرد: از آن جا که افکار آل سعود برگرفته از تفکرات وهابیت و اسلام آمریکایی است؛ مبارزه با عالمان راستین را سر لوحه ی کارخود قرار داده و بر این اساس، حجت الاسلام والمسلمین شیخ نمر باقر النمر که از بزرگان شیعه در بین مردم شرقی عربستان و باعث بیداری مردم در برابر ظلم وستم آل سعود به شمار می رود؛ مورد غضب این جنایت کاران قرار گرفته است.

امام جمعه دیزیچه افزود: شیخ نمر، منادی فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی (ص) در عربستان، حاضر شد برای احقاق حقوق مردم شرق عربستان که با وجود ذخایر نفتی بسیار، کماکان محروم و فقیر هستند؛ جان خود را نثار و ایثار کند.

حجت الاسلام والمسلمین صانعی ادامه داد: نمر باقر النمر، با خطبه های خود در نماز جمعه، به مردم می فهماند که باید در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

وی اضافه کرد: رژیم آل سعود که جنایت هایش بر همه مردم جهان مسلّم و شناخته شده است میخواهد با به شهادت رساندن این مجاهد خستگی ناپذیر و نستوه از حمایت مردم عربستان نسبت به مردم یمن جلوگیری کند؛ اما با این کار، خشم و انزجار بیشتر مردم را علیه خود برمی انگیزد و مقدمات سقوط دولت خود، را بیش از پیش، فراهم میکند.

نمر باقر النمر، متولد ۱۳۷۹ هجری قمری در عوامیه، مجتهدی شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ میلادی بازداشت شده و دادگاه جنایی عربستان سعودی در ۲۳ مهر ۱۳۹۳، نمر النمر را به دلیل اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی محکوم کرد. دولت عربستان، زمان اعدام او را 25 ماه رجب سال جاری بیان کرده که خشم و اعتراضاتی به دنبال داشته است.