سرهنگ قاسمی به نقل از مقام معظم رهبری: طرح بسیج سازندگی یعنی اینکه سه ماه تابستان بچه ها بیکارند و عده ای بعد از تابستان هم بیکارند. باید اینها را سازماندهی کنید.

به گزارش مبارکه نا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه سرهنگ دوم پاسدار رسول قاسمی به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تأسیس بسیج سازندگی، بیانیه ای منتشرکرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و امام شهدا حضرت امام راحل و نایب برحقش مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت العظمی امام خامنه ای عزیز.

بسیج نعمتی بزرگ است که امروز در اختیار ماست و باید از این ظرفیت عظیم استفاده نماییم. طرح بسیج سازندگی از جمله طرح هایی است که مقام معظم رهبری نظر خاصی بر آن دارند به طوریکه در تاریخ 17/02/79 در دیدار با فرمانده سپاه و بسیج فرمودند: طرح بسیج سازندگی یعنی اینکه سه ماه تابستان بچه ها بیکارند و عده ای بعد از تابستان هم بیکارند. باید اینها را سازماندهی کنید. سازماندهی و اعزام با شما، بودجه هم با دولت، پول بگذارند بروند روستاهای فراوانی را پیش بینی کنند، بروند در این روستاها اینجا مسجد ندارند ، اینجا غسالخانه ندارند ، اینجا جاده ندارند ، اینجا مزرعه چهار تا خانواده درو نشده است ، این جمله حضرت آقا بیانگر عظمت بسیج سازندگی و خدمات ویژه ای است که باید انجام بدهد. در طی سال های گذشته با مأموریت ایجاد اشتغال و اشتغال زایی ، وام های اقتصاد مقاومتی و طرح های زود بازده در دست اقدام بوده که در شهرستان مبارکه بیش از 6 میلیارد تومان وام تخصیص یافته است. هدف اصلی از این امور، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و کمک به قشر ضعیف جامعه بوده است. همچنین بسیج سازندگی در مباحث عمران و صنایع روستایی ،‌آموزش و پرورش ، شیلات ، دام و طیور ، باغبانی، آبخیزداری ، طرح های زیست محیطی ، رنگ آمیزی ، تعمیر و بهسازی مدارس و …. نیز فعالیت دارد. ورود بی ادعا و خالصانه نیروهای جوان بسیجی در عرصه های سازندگی فرصت مغتنمی است برای مسئولین مربوطه در بخش های مختلف تا موانع را کنار زده و زمینه را برای بهره برداری هر چه بهتر فراهم نماید.

خدایا چنان کن که سرانجام کار، تو خشنود باشی و ما رستگار

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته