حجت الاسلام پیراسته:

به گزارش مبارکه نا، حجت الاسلام پیراسته در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: با عرض سلام و تبریک به مناسبت هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، یاد و خاطره استاد فرزانه، شهید آیت الله مطهری را گرامی می داریم و امیدواریم بتوانیم قدمهای مفیدی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برداریم.

حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، مسئولیت خطیر تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی را در مجموعه سپاه و بسیج، به منظور تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب که می فرماید: «مسأله فرهنگ و تعلیم و تربیت، مسأله اول در نظام ماست» را عهده داراست. این مجموعه، در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه هم این افتخار را دارد تا نقش کوچکی در تحقق این موضوع را ایفاکرده و طبق منویات فرماندهی معظم کل قوا و ابلاغیات و دستورالعمل ها به وظیفه ذاتی خود عمل کند؛ لذا با عنایات خداوند متعال و یاری حضرت ولی عصر (عج) و حمایت های رده مافوق در سپاه صاحب الزمان (عج) و به جهت مساعدت های فراوان مجموعه های فرماندهی و حفاظت اطلاعات ناحیه، به منظور تحقق بصیرت بخشی اعتقادی و سیاسی، این مجموعه موفق شد برنامه های ابلاغی در سال 1393را در سطح بسیج و سپاه اجرائی کند. از جمله برنامه های اجرایی در سپاه جهت تعمیق معنویت پاسداران، میتوان به برگزاری کلاسهای قرآنی نور مبین و کلاسهای اخلاقی و اعتقادی با بهره گیری از اساتید در سطح شهرستان و استان و حتی در بعضی موارد، اساتید کشوری اشاره کرد.

حاج آقا پیراسته در ادامه، در خصوص اجرای برنامه های اعتقادی و اخلاقی در سطح بسیج به برنامه تربیت و تعالی ناحیه ای اشاره کرد که بالغ بر 1480 نفر از بسیجیان، که شامل شورای حوزه ها و مدیران و مسئولان عقیدتی، نظارت حوزه ها و فرمانده های پایگاه ها و … می باشند؛ در سه مرحله برگزارگردید. این مجموعه، برنامه های شاخصی هم در خصوص بصیرت بخشی سیاسی که از دیدگاه امام خامنه ای یکی از پایه های تفکر بسیجی و از ویژگی های مهم در تعمیق اندیشه بسیج می باشد را اجرا نموده. به فرموده مقام معظم رهبری، بصیرت یعنی، شناخت زمان، شناخت نیاز، شناخت اولویت، شناخت دشمن، شناخت دوست و شناخت وسیله ای که باید در مقابل دشمن به کاربرد که به این منظور، قسمت سیاسی با همکاری فرماندهی ناحیه و حوزه های مقاومت، موفق به برگزاری بیش از 414 جلسه، نشست و گردهمایی در سال 1393 در سطح سپاه و بسیج شده است. امید است در سال جاری، برنامه های ابلاغی و فوق برنامه ها در خصوص بصیرت افزائی دینی و سیاسی را در سطح سپاه و بسیج با همکاری مجموعه های فرماندهی و حفاظت با عنایت خدا، با کیفیت و اثربخشی بیشتر که باعث رضایت خدا هم شود؛ اجرا کنیم.