خبر نگار اجتماعی مبارکه نا؛

به گزارش خبرنگاراجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  مبارکه نا،  آخرین چهارشنبه قبل از حلول سال جدید را چهارشنبه سوری می گویند، که البته شب آن، یعنی غروب سه شنبه مهم است نه خود چهار شنبه. جشن چهارشنبه سوری یکی از مراسم بسیار جذاب و مفرح ما ایرانیان به شمار می آید.

چهارشنبه سوری پایان سال کم کم به یک معضل اجتماعی وانسانی تبدیل میشود که جان انسان ها را در مرحله اول هدف قرار داده است. متاسفانه در سال ‌های اخیر مراسم چهارشنبه سوری شکل سنتی خود را از دست داده و تبدیل به بازی های خطرناک با مواد منفجره و محترقه شده است. مواد محترقه ای که در زمان انفجار علاوه بر تولید صدای بسیار آزارنده، آسیب‌های جدی به چشم، دست و سایر اعضاي  بدن وارد می کنند.

رعایت چند نكته ساده می توانید چهارشنبه سوری را به چهارشنبه سوزي تبديل نكرد :

اول ، از آتش زدن لاستیك در واحدهای مسكونی یا در معابر، كوچه و خیابان خودداری كنید. چرا كه ضمن ایجاد آلودگی های شدید در هوا سایر خطرات را در پی دارد.

دوم ، آتش بازی در نزدیكی وسایل نقلیه كه حامل بنزین و مواد سوختی هستند، در صورت كمترین نشت و حتی در شرایط عادی، این وسایل را به بمبی تبدیل می كند كه چاشنی انفجار آن كشیده شده است.

سوم ، وجود یك كپسول خاموش كننده آتش نشانی پودری در نزدیك محوطه آتش ضروری است.

چهارم ،  از پرتاب فشفشه و مواد آتش زا  بر روی شاخه درختان، پشت بام و بالكن منازل خودداری شود.

پنچم ، هنگام استفاده از فشفشه دستان تان را باز نگه داشته و از جلوی صورت دور نگه دارید تا دچار سوختگی نشوند.

ميتوان  از تفريحات سالم وجالب شب چهارشنبه سوري  كه به بعضي از آن ها اشاره ميشود ، کوزه شکنی ، قاشق زنی ، فال گرفتن با بولونی و اهدای آجیل و شیرینی در شب جشن چهارشنبه سوری استفاده كرد.