نادر مرتضی‌پور؛

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی  مبارکه نا ، نادر مرتضی‌پور که مدتی است به عنوان رهبر جدید ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما فعالیت خود را آغاز کرده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طبق صحبت‌هایی که طی روزهای گذشته با آقای محمد باقر معلم رییس مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما انجام گرفته برنامه های مختلفی را مدنظر قرار دادیم که شامل اجرای آثار مختلفی از موسیقی کلاسیک و ایرانی خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور حتم برای هرکدام از برنامه ها و در مناسبت های مختلف نوع خاص موسیقی را انتخاب خواهیم کرد و تصور می کنم با توجه به فضایی که ترسیم شده ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما وارد فاز تازه ای از فعالیت‌های خود خواهد شد. این مجموعه موسیقایی یکی از مهم‌ترین و قدیمی ترین ارکسترهای کشورمان است که می تواند همچنان سرمنشا خدمات ارزنده ای در عرصه موسیقی باشد.

حضور سالار عقیلی قطعی نیست

این رهبر ارکستر درباره خواننده یا خوانندگان ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما گفت: کاری که فعلا انجام می دهیم برگزاری چند جلسه تمرین با نوازندگان ارکستر است که بتوانیم به معیاری درباره سطح کیفی آنها دست پیدا کنیم به همین جهت فعلا درباره خواننده به دلیل قرار گرفتن در این شرایط به نتیجه نرسیده ایم. البته باید بگویم سالار عقیلی که پیش از این به عنوان خواننده ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما برای اجرای در جشنواره انتخاب شده بود صرفا برای همان اجرا بود و نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که او در اجراهای آینده نیز خواننده ارکستر خواهد بود.

مرتضی پور با ابراز تاسف از اجرا نشدن کنسرت ارکستر سمفونیک رسانه ملی در جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: همه برنامه ریزی ها انجام گرفت که بتوانیم طبق اعلام آقای ارجمند به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در روزهای پایانی جشنواره برنامه ای را به خوانندگی سالار عقیلی در قالب عنوان ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما داشته باشیم اما متاسفانه در آخرین لحظات این امکان میسر شد و ما هم متاسف شدیم از اینکه نتوانستیم در خدمت علاقه مندان موسیقی باشیم.

براساس این گزارش، پیش از این در خبرها اعلام شده بود که ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما به رهبری نادر مرتضی پور و خوانندگی سالار عقیلی روز ۲۵ بهمن ماه امسال در قالب بخش ویژه سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برنامه ای خواهد داشت که این اتفاق نیفتاد.