ابوالفضل جلیلی در گفتگو با مهر:

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  مبارکه نا، ابوالفضل جلیلی کارگردان و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «گال» قرارست ۱۴ اسفند اکران خیریه داشته باشد، توضیح داد: ۲۶ سال پیش «گال» تنها به مدت یک هفته در سینما اکران شد و بعد از ادامه اکران این فیلم جلوگیری کردند البته در این سال ها اکران های فرهنگی در دانشگاه ها داشته است اما این بار قرار است «گال» به نفع کودکان کار یک اکران ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از اکران این فیلم به نفع کودکان بسیار خوشحال است، بیان کرد: در همین جا اعلام می کنم در صورتی که فیلم های من برای اکران «هنر و تجربه» در نظر گرفته شود، بخشی از فروش این فیلم ها را برای کمک به کودکان بی سرپرست و کودکان کار در نظر می گیرم که البته امیدوارم گروه «هنر و تجربه» بتواند من را در این زمینه همراهی کند.

قولی که ایوبی داد و به نتیجه نرسید

این کارگردان سینما در پاسخ به اینکه روند تولید «مسیر معکوس» در چه مرحله ای است، توضیح داد: در ابتدا قرار بود ساخت این فیلم سینمایی با همکاری یک تهیه کننده ژاپنی صورت گیرد، بخشی از کارها انجام شده بود تا اینکه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینما به من گفت که برای سی و سومین جشنواره فیلم فجر حتما باید فیلمی را آماده کنم و پیشنهاد داد تا «مسیر معکوس» با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شود.

وی ادامه داد: من از رییس سازمان سینمایی خواستم تا تنها ۲۰۰ میلیون تومان به من پول دهند تا بتوانم این فیلم را جلوی دوربین ببرم، او تعجب کرد که مگر می شود یک فیلم سینمایی را با ۲۰۰ میلیون تومان ساخت و من گفتم که شما این مبلغ را به من بدهید و من بخشی دیگر از هزینه ها را تامین می کنم. پیشنهاد رییس سازمان سینمایی سبب شد تا دیگر به دنبال تهیه کننده ژاپنی نباشم و امید خود را به سازمان سینمایی و تامین بودجه بسته بودم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

مدیرعامل قبلی فارابی گفت فیلمت داستان خوبی ندارد

کارگردان فیلم «دت یعنی دختر» بیان کرد: متاسفانه بعد از گذشت یک سال، ناگهان جعفری جلوه رییس سابق بنیاد سینمایی فارابی گفت فیلم داستان خوبی ندارد و ما آن را نمی سازیم و در نهایت پروانه ساخت این فیلم لغو شد. در واقع فیلمی که می توانستم به راحتی آن را بسازم، با یک قول ساخت آن متوقف شد. البته به تازگی در حال رایزنی با تهیه کننده ژاپنی هستم و امیدوارم بتوانم بودجه لازم را برای فیلم تامین کنم.

جلیلی در پایان گفت: در ابتدا با تغییر مدیریت در سازمان سینمایی نسبت به فعالیت های مدیریت این سازمان خوش بین بودم و از حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی حمایت می کردم، اما با این تجربه به این نتیجه رسیدم که به وعده های سازمان سینمایی و مدیران آن دل نبندم و خود کارهای خود را انجام دهم.