فرماندار مبارکه در کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی؛

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری تحلیلی  مبارکه نا ؛کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی به ریاست فرماندارشهرستان و با حضور اعضاء‌ کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری مبارکه تشکیل شد .

مهندس احمدی فرماندار مبارکه  در این جلسه با اشاره به وضعیت بحرانی بارش ها در شهرستان بر اهمیت ترویج کشتهای با مصرف کم آب و تلاش جهت کاهش سطح کشتهای با مصرف بالای آب نظیر پیاز تاکید نمود و تشکیل کارگروه ویژه ای جهت بررسی وضعیت چاههای غیرمجاز و برداشتهای غیرمجاز از رودخانه زاینده رود را ضروری دانست .

فرماندار شهرستان مبارکه در راستای صیانت از حقوق مردم اعلام نمود :‌ در سمت نماینده دولت در این شهرستان با قدرت از مسئولین محیط زیست شهرستان و استان در راستای دفاع از حقوق مردم در برخورداری از محیط سالم برای زندگی حمایت خواهم کرد.

رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و دبیر کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی در رابطه با اصلاح الگوی کشت متناسب با خشکسالی و شرایط جاری اذعان داشت :‌ خوشبختانه کشاورزان منطقه با موضوع انتخاب کشت جایگزین مناسب و استفاده بهینه از آب و خاک برای افزایش کمی وکیفی تولید محصولات کشاورزی بیگانه نیستند که این امر نیز یکی از فواید حاصل از فراگیری آنان در کلاسها و کارگاه های آموزشی است که همه ساله توسط واحد ترویج مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری سایر واحدهای تخصصی و نیز شرکتهای خدمات مشاوره ای فعال در شهرستان برگزار و موجب ارتقاء‌ آگاهی و دانش به روز بهره برداران میگردد.

دبیر کارگروه همچنین بر لزوم شرکت افراد متقاضی مشاغل خانگی در دوره های آموزشی تاکید نمود و گفت :‌ از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و بسیج اقتصادی ،‌ برگزاری دوره های آموزشی قبل از صدور مجوز فعالیت برای متقاضیان مشاغل خانگی است .

در ادامه جلسه کارگروه ، مقدسی پور رئیس بانک کشاورزی شهرستان مبارکه در خصوص امهال وامهای سررسید شده تولیدکنندگان بخش کشاورزی اظهار داشت :‌ در صورت تامین اعتبار جهت جایگزین کردن سود تسهیلات معوق به مبلغ کل 103 میلیارد ریال از محل اعتبارات مدیریت بحران ، تسهیلات سرمایه ثابت به مدت 3 سال مجدد تقسیط خواهد شد وتسهیلات سرمایه در گردش به مدت یک سال به تعویق خواهد افتاد.

dfgh