وزیراطلاعات گفت: تلاش دشمن برای ایجاد فرقه‌های انحرافی در نقاط مرزی بویژه مناطق عرب نشین است تا انتقام خود را از مذهب تشییع بگیرد.

112-169به گزارش مبارکه نا به نقل از  تسنیم، حجت‌الاسلام سید‌محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع سران عشایر شهرستان شوش با بیان اینکه خـوزستـان در صف مـقدم مبـارزه بـا استکبار و استعمار بود و عشـق به اهل بیت در دل همه شیعیان اعم از عرب و فارس همیشه وجود داشته و دارد، گفت: این عشق باعث پیروزی در انقلاب و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس شد.

وی دلیل سفر رئیس جمهور به استان خوزستان را نگاه خاص برای حل مشـکل ایـن استان عنوان کرد و افزود: خوزستان از زمان مبارزه با استعمار انگلیس و پرتقال همواره در صف مـقدم مبارزه بـا استعمار و استکبار جهانی بوده است و مردم غیور این استان به ویژه دلاوران عرب این خطه در طول ۸ سال دفاع مقدس به خوبی از مرزهای کشور دفاع کردند و دشمن را بیرون کردند.

وزیر اطلاعات، خوزستان را دروازه ورود تشیع به کشور دانست و افـزود: عشق به اهل بیت در استان خوزستان تازگی ندارد، بلکه تاریخی است و بعد از انقلاب این عشق بود که توانست در ۸ سـال دفاع مقدس مفید باشد چه بسا اگر این عشق به اهل بیت در دل مردم این خطه نبود، مشکلات این استان در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس بیشتر از کردستان می‌شد.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه دشمن از نفوذ مذهب تشییع در دنیا خشمگین است، اظهار داشت: تلاش دشمن برای ایجاد فرقه‌های انحرافی در نقاط مرزی بویژه مناطق عرب‌نشین است تا انتقام خود را از مذهب تشییع بگیرد. وی گفت: دشمن در نیات خود در رسیدن به اهداف، کور خوانده است و مردم ولایت‌مدار این خطه با تمام وجود دوستی خود را با اهل بیت نشان می‌دهند.

وزیر اطلاعات در ادامه خطاب به عشایر شهرستان شوش، افزود: ما به شما کاملا اعتماد داریم و دولت قول داد تا تمام تلاش خود را برای آبادانی و رفع مشکلات خوزستان و به ویژه مناطق عرب نشین به کار گیرد. حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: خوزستان به دلیل داشتن علمای دینی‌اش که نقش برجسته‌ای در گسترش فرهنگ تشیع داشته‌اند، همواره مورد توجه نظام است.