رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی از شناسایی هکر صفحه شبکه اجتماعی یکی از شهروندان بیرجندی خبر داد.

به گزارش مبارکه نا به نقل از ایسنا ، سرهنگ حسینی در تشریح این خبر گفت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد قصد ورود به صفحه خود در شبکه اجتماعی را داشتم که موفق نشدم و متوجه تغییر رمز آن توسط فردی ناشناس شدم.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی، پرونده مورد بررسی فنی قرار گرفت که با بررسی‌های فنی انجام گرفته مشخص شد فردی اقدام به تغییر رمز ورود شاکی کرده و پس از آن با تغییر نام پروفایل به نامی مستهجن، اقدام به درج تصاویر مبتذل و مستهجن در صفحه شاکی کرده و با این اقدام سعی در بد نام کردن شاکی در شبکه اجتماعی می‌کند.

حسینی اظهار داشت: با انجام یک سری اقدامات سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا از ورود مجدد هکر به صفحه جلوگیری شد و در ادامه تحقیقات با توجه به این که هکر اقدام به تعویض ایمیل در پروفایل شاکی کرده بود، آدرس و مشخصات هکر شناسایی و شاکی بمنظور شناسایی متهم به پلیس فتا احضار شد.

رییس پلیس فتای استان خراسان جنوبی بیان داشت: شاکی پرونده اعلام داشت در یکی از چت‌روم‌ها با متهم آشنا شده است و متهم قصد ازدواج با وی را داشته و شاکی مبلغ دو میلیون ریال، را به متهم بابت خرید به او قرض داده است ولی به محض این که فرد هکر وجوه را دریافت کرده ارتباطش را با وی قطع کرده و هنگامی که قصد انتقام گرفتن از او را داشتم متوجه شدم صفحه ام هک شده است.

وی تصریح کرد: با متهم تماس تلفنی به عمل آمد و تمامی اطلاعات صفحه شبکه اجتماعی شاکی از وی اخذ و تمام موارد به حالت اولیه خود بازگشت ولی با توجه به خودداری متهم از عودت پول و عدم رضایت شاکی، پرونده برای صدور نبایت قضایی به دادسرا ارسال شد.