پدیده تروریسم در فرهنگ سیاسی جهان دهشت آفرینی با استفاده از اسلحه، انفجار و گروگانگیری معنی می شود که با رفتارهای خشن جان قربانیان بی گناه را می گیرد و معمولا عامل یا عاملان آن چهره پنهان دارند، ولی تروریسم آشکار که می تواند دهشتناک تر باشد، هیچگاه مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،دوربین ها، خبرنگاران و کارشناسان همیشه برای پوشش یا کارشناسی تروریسم مسلح، انفجار و گروگانگیری آماده اند، ولی از مطرح کردن گونه های آشکار تروریسم از جمله فرهنگی، ضددینی و علیه هویت ملی کشورهای مختلف، عامدانه چشم پوشی می شود و این رویکرد همچنان اولویت اصلی دولت ها و امپراتوری های رسانه ای غرب است که ضمن برجسته کردن و معنا سازی برای اشکال مورد نظر خود از پدیده تروریسم و بهره برداری از آن، اشکال دیگر را پنهان می کنند.

هالیوود یا اتاق جنگ سینمایی آمریکا نخستین بنیانگذار مدرن تروریسم غیرمسلح است که با استفاده از نمادهای عمومی جهان غیرغربی مانند چفیه، تصاویر معماری های اسلامی و حتی مساجد و همچنین چهره های شرقی و زبان عربی برای شخصیت های منفی و تروریستی فیلم ها، هویت و ملت ها را هدف تروریسم سینمایی قرار داد و با فراگیر شدن شبکه های ماهواره ای این معناسازی های جعلی بیشتر گسترش یافته است.

گسترش کاربرد این شیوه های سینمایی در فیلم هایی با مخاطبان پرشمار و همچنین پشتیبانی رسانه ای در غرب سبب شد تا تروریسم در فرهنگ سیاسی جهان بیشتر غیرغربی و تا حد بسیاری مرتبط با گروههایی از مسلمانان

معنا شود در حالیکه تروریسم مدرن و مسلح بر مبنای کشتار خیابانی مردم و مخالفان در غرب بویژه آمریکا توسط گروههای مافیایی و آدمکش های حرفه ای، ایتالیا با گروه بریگادهای سرخ، آلمان توسط گروه بادرماینهوف و اسپانیا با خواسته استقلال طلبی شکل گرفت، اما این واقعیت ها توسط امپراتوری هالیوودی و رسانه ای از جمله شبکه های ماهواره ای غرب مورد اشاره قرار نمی گیرد.

از سوی دیگر در انعکاس عملیات تروریستی توسط گروههایی مانند القاعده که سال ها قبل با حمایت آمریکا و غرب شکل گرفت و همچنین در سال های اخیر گروه های تکفیری داعش و جبهه النصره تحت حمایت غرب در لیبی، افغانستان، سوریه، عراق و نیجریه به سابقه حمایت های غربی و در بسیاری موارد برخی کشورهای عربی، اشاره ای نمی شود و فقط راهبرد انتساب تروریسم به سلام مورد پیگیری قرار می گیرد.

پس از تروریسم هالیوودی علیه اسلام و مسلمانان و تروریسم قلمی سلمان رشدی، این شکل از تروریسم به بهانه آزادی بیان ولی با هدف ترور کردن اندیشه و اعتقادات مذهبی و توهین به مسلمانان دامنه بیشتری یافت.

مهمترین مورد در چند روز گذشته مربوط به نشریه پاریسی شارلی ابدو است که در پوشش طنز بارها به مقدسات اسلامی توهین کرده است، ولی با وجود اعتراض های گسترده مسلمانان در فرانسه و کشورهای مختلف ، توهین های این نشریه تکرار شد و پاسخ مقامات فرانسوی هم فانون آزادی بیان بود.

چهارشنبه گذشته پاریس شاهد اقدام سه عنصر تکفیری تروریستی وابسته به داعش (گروه ضدسوری تحت حمایت غرب) بود که با حمله به دفتر این نشریه 13 تن از حاضران را کشتند.

این اقدام به صورت سراسری و جهانی توسط همه کشورها بویژه جهان اسلام محکوم شد و همزمان نگاه دو گانه غرب به پدیده تروریسم و راهبرد تروریسم پروری غربی ها برای ایجاد آشوب و درگیری در کشورهای دیگر بویژه جهان اسلام از جمله سوریه و افغانستان مطرح شد.

اکنون تروریسم مسلح کشتار برای همه شناخته شده است، اما ترور هویت و اعتقادات دینی به بهانه آزادی بیان ولی با هدف توهین به ارزش های چند میلیارد مسلمان به عنوان تروریسم قلم از بارزترین وجوه پدیده تروریسم مدرن است که توسط دولت ها و امپراتوری رسانه ای غربی حمایت می شود.

این وجه از تروریسم باز هم توسط نشریه شارلی ابدو تکرار شد و نسخه جدید خود را با شمارگان چندبرابری

و تصویر کردن غیرمعمول پیامبر اسلام، منتشر کرده است و اعتراض بردبارانه مسلمانان فرانسوی گرفتار در موج اسلام هراسی رسانه های غربی، تروریسم ضد دینی شارلی ابدو نادیده گرفته شد.