پیمان خواهرخواندگی میان مبارکه و استان هونه دوآرا رومانی شامگاه سه شنبه با حضور شهردار مبارکه و و هیئت چهارنفره به سرپرستی سناتور هارا لامبیر واکتیو (سناتور مجلس سنای رومانی )بررسی شد.

img_6537به گزارش مبارکه نا، ناصر نفری شهردار مبارکه در این دیدار با بیان اینکه اکنون بزرگترین کارخانه فولاد خاورمیانه در این شهرستان قرار دارد، گفت: در این منطقه صنعت و کشاورزی در کنار هم به خوبی فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه شهر مبارکه پایلوت کشور در زمینه کشاورزی و صنعت است، افزود: شغل اغلب مردم شهرستان مبارکه قبل از صنعتی شدن کشاورزی بود.
شهردار مبارکه گفت: بیش از ۴۰۰ کارخانه بزرگ و کوچک و دو شهرک صنعتی در این شهرستان وجود دارد و برنج این شهرستان بدلیل مرغوبیت بالا برند کشوری دارد
وی با اشاره به اهمیت امضای تفاهمنامه خواهر خواندگی دو شهر گفت: امضای تفاهمنامه خواهرخواندگی مبارکه و استان هونه دوآرا رومانی به تحکیم هرچه بیشتر دوستی دو ملت منجر می شود.
موسوی نسب رییس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این دیدار با بیان اینکه تعامل و ارتباطات باعث رشد جوامع بشری می شود، گفت: این کار آغازی برای ایجاد ارتباطات بین دو شهر است.
گفتنی است؛ استان هونه دوآرا دارای بالاترین میزان شهرنشینی در رومانی است و جایگاه دوم در کشور پس از بخارست را دارد و آثار تاریخی بسیاری از دوره های گذشته در این استان وجود دارد و این استان را به یکی از قطب های قوی صنعت گردشگری رومانی تبدیل کرده است.
خواهر خواندگی قراردادی است میان سران مملکتی یا سران دو شهر که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می شود.
خواهرخواندگی فقط یک کار تشریفاتی نیست و این تفاهم نامه یک سری تعهداتی را برای طرفین در بردارد.
برخی از این تعهدات اخلاقی هستند، مثلا در حوادث و بلایای طبیعی که برای یکی از شهرهای خواهرخوانده اتفاق می افتد شهرهایی که هم پیمان هستند باید به شهر آسیب دیده کمک کنند و یا برای انتقال تجربیات و آموزش نیروی انسانی از هم کمک می گیرند.