دو جلد کتاب با موضوع روحانیت به قلم رییس ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا از سپاه نیوز، به مناسبت قیام 19 دی مردم شهید پرور قم و حمایت آنان از ولایت، از سوی سردار سرلشکر «سیدحسن فیروزآبادی» ربیس ستاد کل نیروهای مسلح، دو جلد کتاب تحت عنوان «اصالت روحانیت و حوزه علمیه در قرآن و در مکتب امام عصر(ع)» و «روحانیین در دل ها» چاپ و منتشر شد.

این کتب در ارتباط با شناخت ریشه های قرآنی و تاریخی حوزه ها و روحانیت و نیز مسوولیت های روحانیون در کلام ولایت با تحقیقات علمی در مجموعه رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدس سره) و راهبری های حکیمانه رهبر عزیز انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) نگاشته شده است.

محتویات این کتب خوانندگان را نسبت به رسالت روحانیت و حوزه های علمیه در قرآن کریم، مکتب امام عصر(ع) و راه های برقراری و حفظ حاکمیت اسلام ناب آشنا می سازد.

«روحانیت و صیانت از نهاد دین و ولایت پذیری به واسطه اسلام پذیری ناب و محبت اهل بیت(ع)»، «رابطه روحانیت با اهداف انقلاب اسلامی، دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان و تحقق اهداف الهی» و «رابطه روحانیت با وحدت و انسجام ملی اسلامی با تاکید بر جماعت» از جمله محورهای این کتاب ها است.

از دیگر محور های این کتاب ها می توان به «رابطه روحانیت با تولید علم، توسعه آگاهی و تحول در تعلیم و تربیت در تهذیب و اخلاق و گسترش کرسی های نظریه پردازی»، «رابطه روحانیت با اداره امور فرهنگی و دینی جامعه و خیرخواهی عمومی (مدیریت سیاسی و اجتماعی)»، «رابطه روحانیت با نحوه ترویج اسلام ناب در آرا و بیانات امام راحل و رهبر عزیز»، «رابطه روحانیت با خدمت گذاری به مردم و سازندگی کشور و بصیرت انقلابی در امور» و «رابطه روحانیت با جهاد علیه استکبار و زیاده خواهی و نفی سلطه و بیداری روشنگری» اشاره کرد.

«رابطه روحانیت با سالم سازی فرهنگی جامعه»، «رابطه روحانیت با مبارزه علیه فساد و عقب ماندگی(ماموریت انذار)»، «رابطه روحانیت با تمدن سازی و آینده پژوهی و روشنگری دینی»، «رابطه روحانیت با مردم، مساجد و تمسک به آداب اسلامی در عمل(تبلیغ عملی)»، «رابطه روحانیت با هویت اسلامی و دینی، حفظ نسل انقلابی و مبارزه با هویت انقلابی» و «رابطه روحانیت با دفاع مقدس و امنیت ملی و توسعه احساس امنیت فرهنگی و روانی در جامعه» نیز دیگر محورهای این کتاب هستند.

این دو جلد کتاب توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دانشگاه عالی دفاع ملی در شمارگان پنج هزار نسخه چاپ و منتشر شده اند.

پیشتر نیز کتاب «تکفیری های داعش را بشناسیم» تالیف سرلشکر فیروزآبادی منتشر شده است.