معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست اولین زنی بود که به معاونت ریاست جمهوری رسید. او قرار است این هفته در خطبه‌های نماز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها سخنرانی کند.

IMG13110848به گزارش مبارکه نا، ماجرای آلودگی هوای تهران، پای یک زن را به خطبه های نماز جمعه هم باز کرد. معمولا سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه بنا به مناسبت های روز و موضوع مبتلا به جامعه انتخاب می شوند اما این هفته در خطبه های نماز جمعه یک اتفاق نادر می افتد.

سعید متصدی معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفته است: با توجه به فرا رسیدن هفته هوای پاک، خانم اتبکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری، سخنرانی می‌کند.

معصومه ابتکار از جمله زنانی بود که در قالب دانشجویان پیرو خط امام و رهبری در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی نقش داشت. او به خاطر تسلطش به زبان انگلیسی مترجم و سخنگوی گروگان های آمریکایی بود و در آن سال ها به خواهر مری معروف شده بود. ابتکار ، اولین زن ایرانی است که به کابینه یکی از دولت های پس از انقلاب راه یافت. البته بعدها این رکورد این رو مرضیه وحید دستجردی شکست و به عنوان اولین وزیر زن به کابینه احمدی نژاد راه یافت. «خوشه‌های شهریور» مجموعه‌ای از وقایع و اتفاقات حضور اولین زن عضو دولت جمهوری اسلامی ایران است. ابتکار در این کتاب خاطرات دوران مسئولیتش را بیان کرده و در ۳۶ فصل به فراز و نشیب‌های هشت سال دولت اصلاحات به ویژه در حوزه محیط زیست پرداخته‌است.