فرزند مرتضی احمدی گفت: زنده نگه داشتن آداب و سنت های قدیم و انتقال به نسل های آینده یکی از دغدغه های مرحوم پدرم بود.

به گزارش  مبارکه نا    مازیار احمدی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تدفین پیکر مرحوم مرتضی احمدی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، اظهار کرد: ارتقا سطح فرهنگی یک جامعه در سایه توسعه ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به دست می آید و این امر در گرو شناخت از آداب، رسوم و تاریخ کهن جامعه امکان پذیر است.

وی افزود: ابتدا باید فرهنگ، آداب و رسوم و آنچه بر سیستم حقوقی و تمدنی جامعه حکم فرماست از گذشته تا حال را شناخت و از آن برای آینده بهره برداری کرد.

احمدی تصریح کرد: مرحوم پدر در پایان عمر خود منتظر گرفتن مجوز نخستین رمان خود بود، رمانی که با عنوان ‘مردی که هیچ بود’ توسط نشر ققنوس به وزارت ارشاد فرستاده شده، تا اجازه چاپ بگیرد.

وی ادامه اظهار داد: پدر به شدت علاقمند ثبت رسیدن آداب و رسوم قدیم و انتقال به نسل های آینده بود و در این خصوص کتاب ‘ پیش پرده و پیش پرده خوانی و تاریخچه آن’ زیر چاپ است و کتاب ‘فرهنگ لغات بر و بچه های تهرون’ نیز مقدمات و مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

احمدی گفت: مرحوم پدر بازیگر، دوبلور و هنرمندی بود که حتی در دهه نهم زندگی خود نیز دست از کارکردن برنداشت و برای اعتلای فرهنگ بومی لحظه ای دریغ نکرد.

پیکر هنرمند فقید ‘مرتضی احمدی’ امروز با حضور گسترده هنرمندان، ورزشکاران و دوستداران آن مرحوم از مقابل تالار وحدت تشییع و پس از انتقال به بهشت زهرا(س) درقطعه هنرمندان آرام گرفت.

مجلس ترحیم و یادبود این هنرمند روز جمعه 5 دی ماه ساعت 30/ 14 تا 30/16 در مسجد جامع شهرک قدس برگزار می شود.