معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه در مجموع یک میلیارد و 408 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان به عراق صادر شد.

به گزارش  مبارکه نا،  ‘نعمت اله نازپرورده’ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وزن کالاهای صادر شده از مرزهای این شهرستان در این مدت را سه میلیون و 782 هزار تن ذکر کرد.

وی، عمده کالاهای صادر شده ار مرزهای پرویزخان و خسروی به کشور عراق را شامل سیمان خاکستری، کیک و بیسکویت، کولر آبی، گوجه فرنگی و رب گوجه، هندوانه، لبنیات، لوازم ساختمانی و میوه و تره بار اعلام کرد.

وی اظهار داشت: از مجموع کالاهای صادر شده 970 هزار تن کالا به ارزش 125 میلیون دلار از مرز رسمی خسروی و دو میلیون و 812 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 283میلیون دلار از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

معاون فرماندار قصرشیرین یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری تا آذر ماه در مجموع از مرز رسمی پرویزخان 82هزار و 500 نفر تبعه ایرانی و عراقی به کشورمان وارد و 81 هزار نفر نیز از این مرز رسمی از کشور خارج شده اند.

نازپرورده خاطرنشان کرد: در این مدت 10 هزار و 900 نفر تبعه ایرانی و عراقی نیز از مرز رسمی خسروی وارد کشور و 9 هزار و600 نفر نیز از طریق این مرز رسمی از کشور خارج شده اند.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه پنج هزار و 100دستگاه خودروی ایرانی و عراقی نیز پس از انجام مراحل قانونی گذر موقت مرزی از طریق مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق تردد کردند.

وی گفت: روزانه بطور میانگین 800 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی ایرانی از مرز پرویزخان و300 دستگاه کامیون صادراتی از مرز خسروی به عراق ارسال می شود.

وی ادامه داد: مرز رسمی پرویزخان بزرگترین مرکز صادرات کالاهای غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق است که بطور میانگین هر سال حدود 52 درصد از مجموع کل صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق هم مرز است.