سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعطای سبد کالا در آستانه عید به برخی اقشار گفت که یارانه کالایی تنها نوعی کمک است که موجب تورم نمی‌شود.

images (1)به گزارش مبارکه نا به نقل از ایسنا؛غلامرضا کاتب اظهار کرد: با توجه به اینکه از طریق اعطای سبد کالا به اقشار کم درآمد، نقدینگی افزایش نمی‌یابد در نتیجه تورم هم بیشتر نخواهد شد. از سویی به دلیل اینکه برای اعطای سبد کالا تولید داخلی جذب می‌شود و کالاهای ساخت داخل از سوی دولت خریداری می‌شود این کار نوعی کمک به تولید هم خواهد بود.

وی درباره نحوه توزیع یارانه کالا نیز اضافه کرد: معمولا این نوع کمک‌ها باید به افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد،‌ کارمندان واقشار کاملا مشخصی پرداخت شود. امسال هم توزیع سبد کالا به عهده وزارت اقتصاد است.

نماینده مردم گرمسار در مجلس درباره نحوه تأمین منابع اعطای سبد کالا به برخی اقشار یادآور شد: قطعا دولت برای اعطای سبد کالا باید از منبعی استفاده کند که خلاف قانون نباشد. اعتباری تحت عنوان، اعتبارات ضروری اجتناب‌ناپذیر در اختیار دولت است که دولت می‌تواند از آن ردیف برای پرداخت سبد کالا برداشت کند.

کاتب درباره تداوم اعطای سبد کالا به برخی اقشار در سال‌های آینده نیز گفت: اگر در سال آینده نحوه پرداخت هدفمندی یارانه‌ها ثابت پیدا کند دیگر تداوم اعطای سبد کالا خارج از چارچوب قانون هدفمندی ضرورتی نخواهد داشت.