در نشست بررسي مشكلات زيست محيطي شهرستان مباركه عنوان شد

به گزارش مبارکه نا ، حميد ظهرابي در نشست بررسي مشكلات زيست محيطي شهرستان مباركه با تاكيد بر اينكه به هيچ عنوان در قبال صنايع آلاينده مماشات نخواهيم كرد افزود: از مجموع ۳ هزار و ۲۰۰ صنعت آلاينده موجود در ليست سازمان حفاظت محيط زيست كشور بيش از ۳۰ درصد آنها يعني ۹۴۸ عدد در استان اصفهان مستقر هستند.
ظهرابي استقرار حدود دو سوم واحدهاي صنعتي و خدماتي در شش درصد مساحت استان را از جمله دلايل مهم افزايش آلاينده هاي هوا در شهر اصفهان و شهرستانهاي اطراف آن بيان كرد و گفت: وجود صنايع آلاينده اي مانند فولاد، ذوب آهن، پالايشگاه و نيروگاه ها بر ميزان آلودگي هواي استان اصفهان اضافه كرده است.
وي از تشديد برخورد با صنايع آلاينده خبر داد و اظهار كرد: معرفي حدود۱۰۰واحد آلاينده به مراجع قضايي از جمله اقدامات صورت گرفته در اين خصوص بوده است.
مديركل حفاظت محيط زيست اصفهان تاكيد كرد: به منظور كاهش آلايندگي صنايع طي بازديدهاي مكرر از اين صنايع و سنجش ميزان آلايندگي آن ها، همچنين تدوين برنامه جامع كاهش آلايندگي صنايع اصفهان، از واحدهاي صنعتي خواستيم برنامه خود به منظور كاهش آلايندگي هاي موجود را جهت بررسي از سوي اين اداره كل ارائه كنند.
وي افزود: در حال حاضر ۳۰ واحد صنعتي بزرگ اصفهان برنامه دو ساله خود به منظور كاهش آلايندگي را در اختيار اداره كل حفاظت محيط زيست استان قرار داده و كارشناسان مربوطه در حال بررسي و رفع نواقص برنامه ها به منظورابلاغ براي اجرا هستند.
نماينده مردم شهرستان مباركه :هيچ چيزي را نمي توان جايگزين سلامت مردم كرد
نماينده مردم شهرستان مباركه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: حفاظت از محيط زيست وظيفه اي عمومي است كه بايد از سوي همه دستگاه ها و مسوولان محترم شمرده شود.
علي ايرانپور اظهار داشت: در سال هاي اخير هميشه يكي از دغدغه هاي جدي مردم عزيز اين شهرستان بهره مندي از محيط زيست سالم بوده و اين يك حق بديهي است كه نمي توان انسان را از مطالبه آن برحذر داشت. ايرانپور با بيان اينكه طبيعي است كه اين مطالبه به حق در دوره هاي مختلف از سوي مردم بزرگوار شهرستان مباركه از نمايندگان خود در ادوار مختلف مجلس مطرح بوده است تصريح كرد: اما آنچه در اين دوره مورد پيگيري قرار گرفته مساله رفع آلاينده ها براي برخورداري مردم از محيط زيست سالم است و تا امروز هيچگاه صحبت از عوارض آلايندگي و پرداخت پول به منطقه نبوده چرا كه هيچ چيزي را نمي توان جايگزين سلامت مردم كرد كه طي سال هاي گذشته به دليل ابتلا به انواع و اقسام بيماري ها، سكته هاي قلبي و مغزي و سرطان هاي جان خود را از دست داده اند.
نماينده مردم مباركه به سخنان معصومه ابتكار رييس سازمان حفاظت محيط زيست مبني بر اينكه آلودگي هوا مستقيما باعث افزايش سكته مي شود، اشاره كرد و گفت: رئيس سابق سازمان محيط زيست كشور در بازديد از شركت فولاد مباركه اظهارداشته است كه جنس و ذات فعاليت هاي صنعتي نظير فولاد همراه با آلايندگي است.