خدارحیم داوودی 55 ساله متولد زابل است. و 4 فرزند وی شناسنامه ایرانی دارند ولی هنوز این پدر بعد از ۳۵ سال نتوانسته شناسنامه بگیرد.

IMG14545239به گزارش مبارکه نا  به نقل از جوان ایرانی، خدارحیم داوودی 55 ساله متولد زابل است.۴ فرزند وی شناسنامه ایرانی دارند ولی هنوز این پدر بعد از ۳۵ سال نتوانسته شناسنامه بگیرد و جالب است که برگه معافیت از خدمت دارد. جدیداً از وی خواسته اند که تابعیت افغانی دریافت کند.

 

خدارحیم داوودی حدودا 55 ساله فرزند شیرعلی در حال حاضر ساکن استان خراسان رضوی و متولد زابل است، وی 6 فرزند دارد که 4 فرزند آن به همراه همسرش دارای شناسنامه است.

خدارحیم می‌گوید: جد در جد بنده در استان‌‌ خراسان به دنیا آمده‌اند و ایرانی هستم در زمان قبل از انقلاب به دلیل مشکلات فراوان از جمله فرار از سربازی برای دریافت شناسنامه اقدام نکرده‌اند. خاندان مان در ابتدا از عشایر بوده‌اند و اعتقادی به شناسنامه نداشته‌اند.

پس از انقلاب برای دریافت مدارک شناسایی خود اقدام کردم که تا کنون بنده به دلیل مشکلات متعدد هنوز شناسنامه و مدارک شناسایی دریافت نکردم. بنده که ایرانی الاصل هستم را می‌خواهند افغانی معرفی کنند در صورتی که بنده از سازمان ثبت احوال برگه دارم، در تاریخ 21 آبان 1371 برگه معافیت دریافت کرده‌ام و از بن‌های مختلف نیز استفاده کرده‌ام.

با آنکه استشهادهای مختلفی نیز به ثبت احوال، نماینده مجلس و فرمانداری شهرستان مشهد داده شده است ولی همچنان فرمانداری از بنده می‌خواهد که کارت آمایش و افغانی دریافت کنم و هنگامی که به اداره کل اتباع مراجعه می‌کنیم می‌گویند که به آن‌ها ربطی ندارد و باید به ثبت احوال مراجعه کرد.

در حال حاضر از 300 نفر در استان خراسان که ما بنده می‌شناسیم 150 نفر این مشکل را دارند و شناسنامه دریافت نکرده‌اند.