تاکید آیت الله خاتمی بر ضرورت آشتی سلایق مختلف سیاسی
شناسه خبر : 18904 | تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰ |

به گزارش مبارکه نا   به نقل  از ایرنا، آیت الله «سید احمد خاتمی» در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با موضوع «آشتی و قهر، اظهارداشت: آشتی میان سلیقه های مختلف سیاسی از مصادیق این امر است، در 37 سال گذشته همواره دو سلیقه حاکم بوده است و هیچ سلیقه ای نیز حذف کردنی نیست.

وی تصریح کرد: در آشتی دادن باید مواردی را در نظر گرفت، نخست اصول غیر قابل تغییر است و سلیقه های سیاسی وحی منزل نیستند و اختلاف سلیقه ها منجر به حذف فیزیکی نشود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: وقتی یک سلیقه به روی کار می آید تمامی افراد را جارو و حذف می کند، در حالی که باید شایسته سالاری و تقوا حرف اول را بزند.

آیت الله خاتمی با بیان این که باید بر محورهای مشترک تاکید کرد، گفت: باید مراقب نفوذی ها بود ضمن آن که کسانی که تاثیر گذارند و تریبون دارند با نیش های خود آتش افروزی نکنند.

وی ادامه داد: دعواها فصل الخطاب می خواهد و کسانی که دعوای سیاسی دارند باید یک فصل الخطاب را بپذیرند و فصل الخطاب ما ولی فقیه است.

امام جمعه موقت تهران در ابتدای این خطبه نیز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم ، اظهار داشت: نه تنها مومنین بلکه همه باید به یاد قیامت باشند که زلزله آن روز شدید است و روزی که هر مادر شیرده ای طفلش را رها می کند و می بینی که مردم حالت مست ها را دارند درحالی که مست نیستند و عذاب خدا عذاب شدیدی است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: خودمان را باید برای آرامش این روز آماده کنیم که راه آن از طریق تقوا است.

وی، بد زبانی ها، نیش زدن ها ، عصبانیت ها ، بگو مگو ها ، سخن چینی ها را از دلایل بروز قهر در خانه ها و محله ها دانست و تصریح کرد: نقطه مقابل قهر آشتی است و در آموزه های قرآنی و روایت کسانی که در این عرصه وارد می شوند، فضایل بسیار دارند و خداوند پاداش زیادی به آنها می دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به آیه 10 سوره حجرات اشاره کرد و اظهارداشت: دراین آیه آمده است مومنان با یکدیگر برادرند و سعی کنید آشتی بین آنها برقرار کنید.

آیت الله خاتمی همچنین با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: ثواب آشتی دادن بین مردم از روزه و نماز بیشتر است و معنی این حدیث این نیست که نماز نخوانیم و روزه نگیریم و به آشتی بپردازیم بلکه معنای آن این است که ثواب آن اعمال نیز به آشتی دادن می رسد.

وی، آشتی بین اعضای خانواده ، همسایه ها و زوجین را ازدیگر مصادیق آشتی دانست.


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.