نخستين سرشماري تمام الكترونيكي نفوس و مسكن كشور از امروز، شانزدهم آذرماه در شهر جديد مجلسي آغاز شد .

به گزارش مبارکه نا  به نقل از روابط عمومي شركت عمران شهر جديد مجلسي، سرشماري آزمايشي نفوس و مسكن با هدف حركت به سوي توسعه پايدار و دستيابي به آينده مطلوب اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي از امروز در اين شهر آغاز شد.
بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، اين سرشماري به دو صورت انجام مي گيرد.
در نخستين روش كه براي اولين بار در كشور انجام مي شود، شهروندان شهر جديد مجلسي مي توانند با مراجعه به وب سايت www.majlesi.sci.org.ir اطلاعات خانوار خود را در سامانه ثبت كنند.
اين روش از امروز آغاز شده است و تا پنجم دي امسال ادامه خواهد داشت.
در روش دوم نيز ۱۴ مامور سرشماري دفتر آمار و اطلاعات (GIS) استانداري اصفهان در روزهاي ششم تا دوازدهم دي امسال با مراجعه حضوري و خانه به خانه، اطلاعات خانوارهاي ساكن در شهر جديد مجلسي را به صورت الكترونيكي و با استفاده از تبلت ثبت خواهند كرد.
قرار است فعاليت هاي اجرايي اين طرح تا ۳۰ بهمن امسال ادامه داشته باشد و آمار دقيق جمعيتي اين شهر جديد به دست آيد.
در آخرين سرشماري انجام شده در كشور، شهر جديد مجلسي چهار هزار و ۸۳ نفر جمعيت داشته اما در سال هاي اخير، اين جمعيت تا سه برابر افزايش يافته است.
اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن در شهر جديد مجلسي در حالي انجام مي شود كه جمعيت تقريبي اين شهر بالغ بر ۱۰ هزار نفر تخمين زده مي شود.
شهر جديد مجلسي تا پيش از اجراي طرح مسكن مهر، حدود دو هزار واحد مسكوني در دست ساخت و بهره برداري داشت كه پس از اجراي اين طرح، تعداد واحدهاي مسكوني آن به چهار برابر افزايش يافت.
در اجراي طرح مسكن مهر، شش هزار واحد مسكوني در اين شهر جديد ساخته شد كه تاكنون دو هزار و ۷۵۰ واحد آن به بهره برداري رسيده و بر اساس برآوردهاي صورت گرفته قرار است تا نيمه دوم سال آينده، همه اين واحدها به بهره برداري برسد.
شهر جديد مجلسي در ۲۵ كيلومتري غرب شهرستان مباركه در استان اصفهان در سال ۱۳۶۸ ايجاد شده است.
اين سرشماري تا ۱۲ دي ماه ادامه خواهد داشت.